TARIFF 2024: Forhandlingsstart i Oslo kommune på mandag!

Unio Oslo kommune starter forhandlingene mandag 22. april, og har som mål å være ferdig til 1. mai. Frist for å komme til enighet er midnatt 30. april (natt til 1. mai). Dersom partene ikke blir enige, går oppgjøret til mekling 21. -23. mai.

Det er leder i Utdanningsforbundet Oslo, Marianne Lange Krogh, som er forhandlingsleder i Unio Oslo kommune.

For deg som er ansatt i Oslo kommune og har Oslo kommune som arbeidsgiver, er det viktig å skille mellom oppgjøret i Unio kommune, og oppgjøret i Unio Oslo kommune. Siden Oslo kommune er en egen arbeidsgiver, forhandler vi i Oslo med dem, og ikke med KS. I nyhetsbildet fremover er det derfor viktig at du leser nøye hva som omhandler hvem.

Lenker:

Nettside for tariffoppgjøret i Oslo kommune (unio.no)

Lønnsoppgjøret 2024: Sentrale datoer

Utdanningsforbundets nettsider for tariffoppgjøret 2024
Her finner du:

– I dette oppgjøret forventer vi en klar reallønnsvekst for våre grupper. Skal en løse utfordringene i kommunene, må det til en nivåheving som merkes.

Geir Røssvoll - leder i Utdanningsforbundet