NETTKURS: Levende klassemiljø

- klasseledelse og relasjonsbygging i en skole i endring

sep

2020

Dette kurset blir nettbasert. Vi kommer tilbake med mer informasjon om hvordan det blir gjennomført. På kurset vil du lære teknikker for å utvikle et tydelig læringsfokus og sterk relasjonsbygging i undervisningen.

Påmelding

Kurset vil foregå digitalt, vi kommer tilbake med mer informasjon om hvordan det blir gjennomført.

Levende klassemiljø er et kurs for lærere og lærerstudenter som ønsker konkrete og inspirerende redskaper. Du lærer teknikker for å utvikle et tydelig læringsfokus og sterk relasjonsbygging i undervisningen. Hvordan navigere i et landskap som synes mer komplekst enn noen gang? Kurset består av mange praktiske øvelser og oppgaver.

Om innholdet:

• Effektiv tidsutnyttelse og tidsstyring
  • Ta eierskap over rommet
  • Dyrk motivasjonen - trykk på de riktige knappene
  • Hvordan balansere det digitale og det analoge?
  • Læreren som skuespiller - teaterbaserte teknikker i klasseledelsen

Kursleder:
Jørgen Moltubak holder en rekke kurs og foredrag om klasseledelse og skoleutvikling. Han har skrevet tre bøker, Gnistrende undervisning - håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign (2015), Gnistrende samarbeid - håndbok i skoleutvikling for lærere (2016) og Fortellemagi - kunsten å bruke fortellinger i formidling (2017) og Improvisasjon i klasserommet. Frigjør superkraften (2020). Deltakere på Moltubaks kurs omtaler ham som en svært dyktig kursleder, og kursene omtales som engasjerende, inspirerende og med stor praktisk nytteverdi.

NETTKURS: Levende klassemiljø

24. september 2020

Praktisk ansvarlig

Marianne Aagedal
E-post: maraag@udf.no

Faglig ansvarlig

Per Arneberg
E-post: perarn@udf.no
Telefon: 24142076

Podkast: Hvordan skape et godt miljø i klassen?