Årsmøte 2021

Publisert: 07.05.2021

Med strenge smitteverntiltak fikk vi gjennomført et trygt, godt og demokratisk årsmøtet den 27. april på Grand Hotell i Narvik.

Med deltakerne tilvist på faste plasser der de måtte holde seg i ro under hele møtet, og under trygg bevertning fra personalet på Grand, ble et fullverdig årsmøte for Utdanningsforbundet Narvik 2021 gjennomført.

De siste tre årene har vi hatt en rekke med litt spesielle årsmøter. I 2018 var vi ennå tre forskjellige lokallag som på sine årsmøter vedtok å legge seg ned i august 2019. I 2019 ble det arrangert fire årsmøter - et i hvert lokallag der lokallagene vedtok nedleggelse, og et felles konstituerende årsmtøe for det nye lokallaget til Utdanningsforbundet Narvik. 2020 skulle bli året for det første ordinære årsmøtet i det nye lokallaget. Årsmøte ble det, men ikke helt ordinært da det på grunn av situasjonen med Covid-19 ikke kunne gjennomføres fysisk. Fylket tok over den digitale organiseringen, og bare de mest nødvendige sakene som konstituering og valg vedtatt, samt at styret fikk fullmakt til å vedta budsjett og vedtekter for årsmøteperioden. De andre sakene ble utsatt til 2021.

Årets årsmøte ble planlagt med plan A, plan B og plan C til slutt som en digital løsning. Vi fikk til å gjennomføre et fullverdig årsmøte etter plan A - likevel på en noe spesiell måte, og med litt flere saker.

Valgene ble gjennomført på en ryddig måte. Styret takker de avtroppende styremedlemmene for den gode jobben de har gjort, og ønsker de fire nye medlemmene velkommen. Det blir spennende å få deres kompetanse inn i lokallagsstyret. Les mer om valg og andre saker i vedlagte dokumenter. Det ble også vedtatt tre uttalelser fra møtet som sendes videre både opp i systemet i Utdanningsforbundet, til lokale medier, politikere og kommuneadministrasjon.

Noen tradisjoner klarte vi å holde på da årsmøtet ble innledet med en minikonsert av en undergruppe i Narvik skolekorps/musikkskolen. Blåsemafiaen sørget for skikkelig musikalsk trykk, og var med på å gjøre møtet til det spesielle og høytidelige møtet som det skal være (før de forsvant ut egen utgang for å holde avstand til deltakerne:-))