Paneldebatt 30. august

Publisert: 06.09.2023

Onsdag 30.aug arrangerte styret i lokallaget en paneldebatt med politikerne i Stange. 11 av 13 partier stilte opp og møtte medlemmene våre fra skoler og barnehager. Temaene vi løftet var mer tid til de minste i barnehagene, rett til en kvalifisert lærer i klasserommet og flere folk til å løse alle oppgavene som har økt i barnehager og skoler, slik at pedagogene kan fokusere på god kvalitet i tilbudet. Sigrun Fallet ønsket velkommen, Fylkesleder Thore Johan Nærbøe holdt et forrykende innlegg og Carsten Bleness ledet debatten.

Gravskapet på biblioteket ble fylt av engasjerte medlemmer og politikere. Politikerne fikk en skikkelig utfordring av fylkesleder Thore Johan om barnehage. Vi håper at dette vil vise seg i barnehagepolitkken i Stange etter valget.

Mellom de tre hovedtemaene ble det stilt spørsmål fra salen til politikerne, og hele debatten ble avrundet med en "sofasamtale" mellom Carsten Bleness, Thore Johan Nærbø og representant for barnehage Marthe Mølmen Gartland og grunnskole Ragnar Kilde Lillehagen.