Kompetanseforhandlinger Grimstad kommune - frist for innsending av krav torsdag 20. oktober kl. 12.00

Kompetanseforhandlingene gjelder de som har gjennomført relevant etter-/videreutdanning (minimum et halvt/ett års varighet -henholdsvis 30/60stp.) i løpet av perioden 1.1.22- 31.07.22. Arbeidstakere kan søke lønn for fullført kompetansegivende videreutdanning, i henhold til Hovedtariffavtalens kap. 4.2.4 og det som står i Grimstad kommune sin lønnspolitiske plan i kap. 5.5. Dette gjelder for alle fast ansatte i kapittel 4 - og kun for de som er organiserte.

Arbeidstakere kan søke lønn for fullført kompetansegivende videreutdanning, i henhold til Hovedtariffavtalens kap. 4.2.4 og det som står i Grimstad kommune sin lønnspolitiske plan i kap. 5.5. Dette gjelder for alle fast ansatte i kapittel 4- og kun for de som er organiserte.

Vi har gjennomført kompetanseforhandlinger flere ganger tidligere.  Arbeidsgiver legger ut informasjon om forhandlingene på ansattportalen. De har også sendt ut egen informasjon til alle ledere. Se arbeidsgivers presentasjon som vi fikk tilsendt den 12. oktober- les den nøye. Her legges det dessverre opp til litt kort frist.

Forhandlingene gjelder kun de som er organiserte, og kravene skal vi sende inn til arbeidsgiver på vegne av dere innen 24. oktober. Fristen for innsending av krav fra dere til oss settes til torsdag 20. oktober kl. 12.00. Kravene om fullført videreutdanning vil bli meldt inn og i forhandlinger vil det bli avgjort om denne skal få lønnsmessig uttelling. Videreutdanningen kan for noen følge til endring av stillingskode. Kompetanseforhandlingene gjelder kun videreutdanning på minimum et halvt/ett års varighet (henholdsvis 30/ 60 studiepoeng). Kompetanse av kortere varighet eller færre studiepoeng kan meldes inn i lokale forhandlinger når det blir aktuelt.

Det vi trenger nå er en tilbakemelding fra deg dersom du oppfyller alle kravene nedenfor:

* Gjennomført relevant etter-/videreutdanning i løpet av perioden 1.1.22- 31.07.22. * Minimum et halvt/ett års varighet (henholdsvis 30/60stp.).

* Kompetansen må nyttiggjøres i stillingen og medføre en endring i jobbutførelsen.

* Den ansatte må ha lastet opp gyldig dokumentasjon i kommunens kompetansesystem (for tiden Dossier) og det må være godkjent av leder i systemet.

*Gyldig dokumentasjon: Signert karakterutskrift eller vitnemål. Det må være et komplett dokument som viser til innhold og formell signatur. Dersom dokumentasjonen er elektronisk må både det blå båndet og «signeringssegl» være inkludert i dokumentasjonen. Se vedlegg- informasjon om forhandlingene.

Dersom alle kravene over er oppfylt, ber vi deg om å sende inn krav via i dette skjemaet så raskt som mulig og senest innen torsdag 20. oktober kl. 12.00. Du må huske å bekrefte at du har lagt inn dokumentasjon i «Dossier» i skjemaet. Du må også sjekke at din leder har godkjent. Om dette ikke er på plass får vi ikke mulighet til å forhandle på vegne av dere. PS! Vi har ikke innsyn i Dossier.

For at du skal komme i betraktning må vi ha alle disse detaljene i svaret fra deg!

Det er viktig å understreke at det er nå dere har mulighet til å sende inn krav på videreutdanning. De som ikke sender inn på dette vil vi ikke få mulighet til å sende inn på senere.

Selve forhandlingene skal holdes 27. oktober. Arbeidsgiver informerer de ansatte om resultat via leder, og brev i HR- portalen.