– Skjermbruk skal ha et klart pedagogisk formål
– Lærerne må ha tillit til å gjøre sine faglige pedagogiske vurderinger uavhengig av om vi skal bruke bok eller skjerm. Vi er derfor glade for at Skjermbrukutvalget så tydelig støtter oss i dette, sier Geir Røsvoll.
Publisert 11.11.2024
Innlandet
Tidenes første Pedagogikkfestival
Høgskolen i Innlandet arrangerte Pedagogkkfestival på Hamar teater i Hamar. Dette var tidenes første i sitt slag. Bjørn A. Martinsen mener festivalen var en suksess hvor både pedagogikk og politikk ble satt på dagsorden.
Publisert 12.09.2024
Buskerud
Anonym retting av prøver – ideologi på ville veier
– Oslo Unge Høyre viser en mistro til lærerstanden som for meg er helt uforståelig.
Publisert 18.04.2024
Lærerrommet: Er en leksefri skole best?
Hvordan er det på skoler der det ikke blir gitt lekser? Hør på Lærerrommet.
Webinar: Hva er status for lærebøker og digitale læremidler i skolen?
Her kan du se opptak av webinaret "Hva er status for lærebøker og digitale læremidler i skolen?"
Webinar: Hva er status for lærebøker og digitale læremidler i skolen?
Frist: 17.04.2023
Utdanningsforbundet gjennomførte i vinter en undersøkelse blant 1200 arbeidsplasstillitsvalgte om læremiddelsituasjonen i skolen. Nå er resultatene her, og vi inviterte til til webinar for å presentere og diskutere funnene. Lenke til opptaket finner du nedenfor.
Bergen
Avviser vurderingsplikt for barnehagen
Utdanningsforbundet ønsker ikke at barnehagen skal ha plikt til å vurdere alle barnehagebarns norskkunnskaper. – Det finnes ikke faglig belegg for at dette er nødvendig, sier Steffen Handal.
Publisert 24.02.2021
Avviser vurderingsplikt for barnehagen
Utdanningsforbundet ønsker ikke at barnehagen skal ha plikt til å vurdere alle barnehagebarns norskkunnskaper. – Det finnes ikke faglig belegg for at dette er nødvendig, sier Steffen Handal.
Publisert 19.02.2021
Dette er god praksis for lekser
Utdanningsforbundet ønsker inga detaljstyring av leksene på den enkelte skule. Vi meiner den beste måten å oppnå god leksepraksis er særleg gjennom seks prinsipp.