Vervekampanje 2024: Bli med i Norges største lærerfellesskap

Opplev styrken i å være del av et stort og engasjert fellesskap med gjennomslagskraft. Utdanningsforbundet jobber for at alle våre medlemmer, i hele utdanningssektoren, skal ha en jobb det føles godt å gå til. Meld deg inn mellom 5. august og 9. september og få gratis reiseforsikring ut året!

Vervekampanjen varer i fem uker, fra mandag 5. august til og med mandag 9. september 2024.

I tillegg til å bli en del av Norges største lærerfellesskap, får du som melder deg inn i løpet av kampanjeperioden gratis reiseforsikring for en person ut 2024. Dersom du har behov for reiseforsikring familie får du selvsagt det. Da tar du kontakt med [email protected]

Du får også velge en velkomstgave fra Utdanningsforbundets nettbutikk. Vi er i en prosess der vi fornyer vår nettbutikk og det vil derfor i en tid fremover ikke være mulig å bestille en velkomstgave med én gang etter innmelding. Når nye produkter er på lager vil vi sende deg en SMS. Da kan du enkelt kunne logge inn på Min side og velge din gave. Du får mer informasjon på e-post to dager etter at medlemskapet er godkjent.

Dersom du har vært student og melder overgang til Utdanningsforsikring, får du gratis grunnforsikring ut året dersom du har studentforsikring fra før.

Forsikringen trer i kraft dagen etter at medlemskapet er godkjent.

Informasjon om grunnforsikringen finner du på denne siden.

Alle yrkesaktive lærere som kvalifiserer til medlemskap i Utdanningsforbundet kan benytte seg av kampanjetilbudet.

Hvem kan bli medlem?

Utdanningsforbundet er en fagforening for lærerprofesjonen, og som hovedregel må man ha en godkjent lærerutdanning. Her finner du informasjon om medlemskriterier.

Reiseforsikring en person dekker deg som medlem så fort du drar hjemmefra, også til og fra jobb, hytta og på helgeturer. Du kan være på reise i inntil 90 dager i hele verden. Den inneholder dekning for blant annet avbestilling av reise, reisesyke, lege, sykehusopphold og mye mer. Les mer om vår reiseforsikring

Dersom du ønsker reiseforsikring familie som dekker medlem, ektefelle/samboer og barn ut det kalenderåret de fyller 21 år, må du sende en epost til [email protected]

Forsikringen trer i kraft dagen etter medlemskapet ditt er godkjent.

Faglig og sosialt fellesskap, medbestemmelse og forhandlingskraft oppsummerer noen grunner til å være medlem i Utdanningsforbundet. Vi dekker hele utdanningsfeltet fra barnehage til universitet og høgskole, inkludert ledere. Utdanningsforbundet har en sentral rolle i utdanningspolitikken.

Utdanningsforbundet har en tillitsvalgt på de fleste arbeidsplasser. Fortell den arbeidsplasstillitsvalgte hva du er opptatt av, og ta det gjerne opp på klubbmøter der du er sammen med andre medlemmer. Ofte er flere opptatt av det samme, og i samarbeid med tillitsvalgt og klubbkollegaer er påvirkningsmulighetene større.

Er det ikke en tillitsvalgt på din arbeidsplass? Ta gjerne kontakt med ditt lokallag om du lurer på noe. Har du lyst til å bli tillitsvalgt? På denne siden finner du informasjon om hva vervet som tillitsvalgt innebærer.

Velkommen som medlem i Utdanningsforbundet!

Utdanningsforbundet har en rekke medlemsfordeler som stipendordninger, fagblader, kurs, samt gunstige forsikringer, boliglån og billån.

Les mer om forsikring og medlemsfordeler i Utdanningsforbundet.

Utdanningsforbundet har forskjellige kontingentsatser, alt etter hvilken arbeidssituasjon du er i. Yrkesaktive medlemmer betaler 1,25% av bruttolønn i kontingent.

Det første året etter endt utdanning betaler du ikke kontingent, men du får tilsendt faktura for grunnforsikring. Grunnforsikringen registreres automatisk når du melder deg inn i Utdanningsforbundet og koster 74,- per måned.

Som medlem i Utdanningsforbundet får du tilgang til gratis eller rimelige kurs og konferanser. Flere av kursene er digitale, så du kan få dem med deg der du er.

Det arrangeres kurs for ulike medlemsgrupper og for våre ledermedlemmer.

Utdanningsforbundets kurskalender for høsten 2024 inneholder et spennende program, så her er det bare å melde seg på.

Vi har også fire fagblader, i tillegg til medlemsbladet vårt. Les mer om bladene våre.