Skal forske på digitaliseringa i barnehagar og skular

Nyleg starta Udir eit forskingsprogram som skal gi betre og meir systematisk kunnskap om digitalisering og digital kompetanse i heile utdanningsløpet. Utdanningsforbundet er med i programstyret.

Utdanningsdirektoratet har lansert eit nytt forskingsprogram om digitalisering og digital kompetanse i barnehage og skule, som skal gå fram til 2030. Målet er å utvikle systematisk kunnskap om bruken av digitale verktøy i undervisninga og korleis det påverkar læring og trivsel. Programmet vil bli leia av eit eksternt programstyre, med professor Marte Blikstad-Balas som leiar, og vil fokusere på både profesjonsfagleg, digital kompetanse og digitaliseringa si rolle i utdanningssektoren.

Nokre av dei spesifikke måla i programmet inkluderer:

• Styrking av forskingsbasert kunnskap om digital praksis i skulen og barnehagen.
• Utvikling av forskingsbasert innsikt i korleis kunstig intelligens (KI) påverkar undervisnings- og vurderingspraksis.
• Betre forståing av korleis digitale læremiddel og ressursar blir brukt i utdanningssektoren.

Seniorrådgjevar i Utdanningsforbundet, Ole Espen Rakkestad, sit i programstyret. Det har ansvar for utvikling av programplanar, utveljing av forskingsmiljø og oppfølging av forskingsprosjekta som blir gjennomført under programmet. Udir har òg oppretta ei referansegruppe beståande av representantar frå ulike aktørar i sektoren, som skal bidra til å sikre relevans og legitimitet for forskingsarbeidet.

Les meir om forskingsprogrammet her.