Konferanse for videregående opplæring
Frist: 08.09.2023
Vi har noen ledige plasser. Send en epost til [email protected] hvis du ønsker å delta på konferansen.
Frist: 08.09.2023
Vi har noen ledige plasser. Send en epost til [email protected] hvis du ønsker å delta på konferansen.
Det har blitt mindre lek på barnas premisser i skolen, og hva kan gjøres med det?
Høsten 2022 startet de første nyutdannede grunnskolelærerne med master i yrket. Overgangen fra utdanning til yrke er en utfordrende periode for nyutdannede lærere.
Lærerstudenter ser fram til yrkesstarten med forventning og spenning. De føler seg godt forberedt til å undervise, men mange er usikre på om de i tilstrekkelig grad er rustet for bredden og kompleksiteten i utfordringene de forventer å møte i skolen.
Frist: 29.11.2022
Målet med dette kveldsseminaret er å gi ny inspirasjon og ideer til forebygging av mobbing i et fellesskapsperspektiv. Velkommen til kveldsseminar i Lærernes hus. Seminaret vil bli streamet, så du kan også følge det digitalt.
Hva er en utebarnehage eller en naturbarnehage? Er det bare å være mye ute i naturen all slags vær, eller hva skal til?
Frist: 16.09.2021
For foredragsholder Simen tok det 12 år å oppdage og tro på en genuin yrkesstolthet, og ytterligere tre å kunne formulere hva det faktisk vil si å være profesjonell. Målet med kurset er å dele et rammeverk for profesjonell identitet, slik at de som deltar slipper bruke 15 år på å finne sin. Kurset arrangeres digitalt på Zoom, klikke på på påmelding for å få lenken.
Hvilke holdninger har medlemmer og tillitsvalgte til spørsmål om klima og bærekraft? Hva mener de bør være prioriteringer for Utdanningsforbundets framtidige politikk på dette området?
At lærere aldri begynner i yrket, eller slutter etter kort tid, er en internasjonal trend som også er merkbar i Norge. Hva skal til for at flere lærere starter i yrket og hva skal til for at flere blir i yrket?
Er det nok å være faglig knallgod? Eller må du egentlig også være et godt medmenneske for å være en profesjonell lærer?