Vurderingspraksis i kroppsøving
Frist: 03.04.2025
Læreplanen i kroppsøving gir store rom for tolkning. Hva skal vurderes og hvordan kan vi gjøre det?
Frist: 03.04.2025
Læreplanen i kroppsøving gir store rom for tolkning. Hva skal vurderes og hvordan kan vi gjøre det?
Alle er enige om at mer lek må inn i skolen. Men flere lærere og rektorer synes det er vanskelig å skulle levere på krav fra skoleeier, og samtidig møte barnas behov. I Tønsberg kommune har de fått det til.
Publisert 16.12.2024
Frist: 28.01.2025
Utdanningsforbundet inviterer til webinar om hvordan rektorer forstår profesjonell etikk og profesjonsetisk ansvar.
Frist: 28.01.2025
Velkommen til et praksisnært kurs om hvordan man kan jobbe med programmering i naturfag i ungdomsskolen.
Frist: 12.03.2025
Dette kurset er for deg som ønsker å lære mer om hvordan du kan bruke barnelitteratur og nyheter til å trene elevene dine i kritisk tenking.
Hvem er utøverne av mobbing, hvem rammes – og hvilken betydning har klassen, skolen og hjemmet for mobbing? Dette får du svar på i denne episoden av Lærerrommet.
Jula nærmer seg, og debatten om gudstjenester i skolens regi har allerede startet. I år er for sikkerhets skyld regelverket endret, og det har medført ytterligere forvirring.
Verneombudsprisen 2024 tildeles Marianne Melby, hovedverneombud i Utdanningsetaten i Oslo kommune og Utdanningsforbundet-medlem, for sitt arbeid med å styrke arbeidsmiljøet i Osloskolen.
Publisert 20.11.2024
Hvordan få tilbake lesegleden i klasserommet? Fagnettverket i norsk har laget sju tips til hvordan du kan få det til. Tipsene finner du både på nettsiden og som en nedlastbar plakat på bokmål, nynorsk og nord-samisk.
Publisert 20.11.2024
Frist: 26.02.2025
Kurset vil ta sikte på å gi helt konkrete, praktiske tips til hvordan lage gode oppgaver som tar i bruk KI – både der oppgaven er bygd opp rundt bruk av KI, og der KI er integrert som en naturlig, mer underordnet del.