Hvordan forstå, forebygge og håndtere utfordrende adferd hos elever?
Frist: 15.01.2025
Arbeid med elever som er utfordrende beskrives av lærere som noe av det vanskeligste når det gjelder utøving av klasseledelse. Krevende atferd utfordrer lærerens autoritet, forstyrrer læringsprosesser og kan skape sterk stressopplevelse hos både elever og lærere. Dette er et praktisk kurs med fokus på forståelse av og verktøy for å håndtere utfordrende adferd i klasserommet. Kursholder er Pål Roland.
Hvordan skaper skolen et inkluderende skolemiljø for alle, også for elever med annen kjønnsidentitet?
Frist: 27.11.2024
Funnene i Elevundersøkelsen 2023/2024 gjør det nødvendig å snakke om hva skolen kan gjøre for å skape et trygt og godt skolemiljø for elever som ikke identifiserer seg som jente eller gutt.
Utdanningsforbundet ønsker velkommen til gratis webinar. Åpent for alle.
Et godt skolemiljø for alle - kurs med Inger Bergkastet
Trygghet og trivsel er viktig for læring, men undersøkelser viser at altfor mange elever opplever skolemiljøet som utrygt. Alle skoler jobber allerede for et godt skolemiljø. Likevel kan det være oversette muligheter som det kan være verdt å ta tak i. Dette kurset vil ha fokus på hvordan skolen gjennom en fellesskapende didaktikk kan skape psykologisk trygghet og dermed forebygge mobbing og utenforskap.
Flyer: Bli med i fellesskapet - faglig og administrativt støttesystem - rådgivere
Flyer på bokmål, nynorsk, nordsamisk, sørsamisk, lulesamisk og kvensk.
27.06.2024
Plakat: Bli med i fellesskapet - faglig og administrativt støttesystem
Plakat (A3) på bokmål, nynorsk, nordsamisk, sørsamisk, lulesamisk og kvensk
27.06.2024
Ber om møte med Kunnskapsdepartementet om laget rundt barn og unge
Barneombudet, Elevorganisasjonen, Utdanningsforbundet og Skolelederforbundet ber nå regjeringen om å prioritere en satsing på laget rundt barn og unge. – Vi er bekymret for den alvorlige utviklingen i skolen, sier Geir Røsvoll.
Publisert 18.06.2024
Tilpasset opplæring for barn med stort læringspotensial
Man antar at barn med stort læringspotensial utgjør 10-15% av elevene i norske klasserom. Hvordan finner vi disse elevene? Og hvordan tilpasser vi undervisningen til dem? Dette kurset vil gi deg noen svar på dette.
Traumeforståelse og traumebevisst tilnærming i barnehage og skole
Kurset har som målsetting å gi deltakerne en grunnforståelse av hvordan traumer kan påvirke barns utvikling, og hvordan vi kan være gode voksne i møte med dem.
Når matematikk blir vanskelig
Dette kurset vil ta for seg noen vanlige utfordringer som påvirker mestring i matematikk og vise hvordan vi kan møte dem i opplæringen.