Ble med inn i barnehagedagen i Rogaland

Barnehagedagen 2024 ble på mange måter særdeles vellykket. I denne artikkelen kan du både lese og oppleve de ulike elementene som ble en del av dagen

Fylkesstyret i Utdanningsforbundet Rogaland ønsket å markere årets barnehage på en anderledes måte enn det vi har gjort tidligere år. Ideene var mange og kreativiteten var stor. Vi landet tilslutt på at vi ønsket å blir kjent med "Stedet" til barnehagene i fylket og be om å få bilder inn på det som var årets tema. Bildene ønsket vi å bruke i en collage med hensikt på å dele den i sosiale medier, men også til politikerne rundt omkring i fylket vår. Premien var at barnehagen som "vant" skulle få besøk av representanter fra fylkesstyret.

Hvilke respons!

Vi er så glade for alle bildene fra de ulike "stedene" som barnehagene og barnehagebarne opplever som stedet sitt. Det var alt fra de som hadde vært hos bonden og fått poteter, til de som gikk forbi en gammel landhandel. Trekningen ble gjort på fylkeskontoret og de heldige vinnerne ble Hovsherad barnehage i Lund kommune. Vi gratulerer. Vi gleder oss til å besøke dere den 2.mai!

Politikerne gav av seg selv

Den andre gruppen som ble utfordret var kommunepolitikere. Vi prøvde å favne alle "områdene" i fylket, store og små kommune og så mange partier som mulig. Tusen takk også til deg som politikerne som bød på dere selv.

Videoer som ble delt på vår facebookside denne dagen:

Politisk ledelse i Utdanningsforbundet Rogaland

Ordfører i Time kommune og fylkesleder i KS Rogaland Andreas Vollsund