Bøstad skole best i Quiz

Publisert: 01.12.2023

Har Bøstad skole det mest kunnskapsrike kollegiet? Vi skal ikke konkludere endelig, men basert på medlemsmøtet «Forsikring og quiz» så kan det virke sånn. Etter en knepen seier så kan de, iallfall inntil neste quiz, hovere overfor de andre arbeidsplassene i lokallaget.

Nesten 50 medlemmer møtte opp da lokallaget inviterte til medlemsmøte med tittelen «Forsikring og Quiz».  Møtet innledet med et 30 minutters foredrag fra TRYG sin lokal representant, Mikael Andersen. Medlemmene fikk tydelig og god informasjon om de gode forsikringsfordelene de får gjennom medlemskapet sitt. Selv om det finnes mye god informasjon på hjemmesida til forbundet, forsikringer så er det alltid godt å få det fortalt av fagfolk.

Etter en pizzapause var det tid for å teste quizkunnskapene. Sju lag fra fem ulike arbeidsplasser ble grillet av vår egen quizmaster Lasse Hanssen. Lagene måtte gjennom 40 spørsmål fordelt på fem kategorier før vinneren kunne kåres. Kategorier som «Utdanning» og «Farger i idretten» skapte diskusjoner rundt bordene og spenning til siste spørsmål. Med 34 riktige slo laget fra Bøstad skole med det twistinspirerte navnet «Fransk Cocos og dajm», «Quizlings» fra Leknes skole med et fattig poeng. Ryktene skal ha det til at navnet på politimesteren i Andeby var det spørsmålet som skilte lagene.

God stemning, en fin miks av faglig påfyll og sosialt samvær gjorde dette til et vellykket arrangement som lokallaget tar sikte på å gjenta.

Og til deg som fremdeles lurer, politimesteren i Andeby heter Fiks.