Seminar med tillitsvalgte og styremedlemmer på Arendal Herregaard 21.-22.09.2021

Publisert: 10.11.2021

Styremedlemmer og tillitsvalgte fra private og kommunale arbeidsplasser var samlet til seminar på Arendal Herregaard 21.-22.09.2021. Målsetningen med seminaret var at tillitsvalgte og styremedlemmer skulle jobbe sammen for å finne gode løsninger for hvordan lokallaget/styret best mulig kan ivareta alle medlemmene i lokallaget. Målet var også at både tillitsvalgte og styremedlemmer fikk god kjennskap til aktuelt lov- og avtaleverk, sentrale og særskilte avtaler og tariffbestemmelser.

Det var samlet 23 engasjert styremedlemmer og tillitsvalgte fra private og kommunale arbeidsplasser til seminar på Arendal Herregaard. Tirsdag ettermiddag startet vi med en økt hvor målet var å jobbe med styrets retningslinjer for arbeidet i lokallaget. Hvordan kan lokallaget arbeide med og implementere satsningsområdene i strategisk plan? Kursdeltakerne ble delt i grupper og aktiviteten var god. Det kom inn mange gode forslag som er tatt med i retningslinjene for arbeidet i lokallaget Lindesnes. Dag 2 ble gjennomført med både felles og delte økter hvor skole og barnehage var delt i grupper og arbeidet med ulike temaer. Det var stor aktivitet på gruppearbeidet og det ble mange gode diskusjoner. Det har vært et lærerikt seminar for både tillitsvalgte og styremedlemmer. Tilbakemeldingene har vært positive, og det er et stort ønske om at det blir et nytt seminar våren 2022.