Det blir uravstemning i Oslo kommune

Fra førstkommende tirsdag kan du som er medlem av Utdanningsforbundet Oslo stemme ja eller nei til forslaget om ny tariffavtale.

I løpet av tirsdag 11.juni får alle medlemmer i Utdanningsforbundet Oslo informasjon om hvordan man kan stemme. Det vil være mulig å stemme fram til 18.juni kl.15.00.

Forhandlingene med Oslo kommune om ny hovedtariffavtale ble gjennomført i perioden 22. - 30. april. Unio Oslo (Utdanningsforbundet Oslo sin hovedorganisasjon) anbefalte ikke forslaget, og lønnsoppgjøret gikk derfor til mekling. Meklingen foregikk fra 21.- 24.mai.  Da kom man fram til enighet mellom partene.

Økt kjøpekraft

Da partene ble enige sa forhandlingsleder for Unio Oslo, Marianne Lange Krogh, blant annet dette om oppgjøret:

– Vi har sikret økt kjøpekraft for alle våre medlemmer, noe som var hovedmålet vårt i årets lønnsoppgjør. Vi er fornøyde med at man har snudd lavtlønnsprofilen som har vært de siste årene i Oslo kommune.

Les spørsmål og svar om Oslo-oppgjøret her

– Bruk stemmeretten!

Når det anbefalte forhandlingsresultatet fra hovedtariffoppgjøret nå sendes til uravstemning, har du som medlem – gjennom din stemme – mulighet til å være med på å bestemme om resultatet skal godkjennes eller forkastes.

– Jeg oppfordrer alle medlemmer i Utdanningsforbundet Oslo til å bruke stemmeretten. Din stemme avgjør om vi skal godta resultatet eller om vi ikke skal godta det, fastslår Marianne Lange Krogh.