Ungdomsskolekonferansen: En mer praktisk ungdomsskole

Faglig ansvarlig

Hege Cecilie Hammer
Telefon: 48024062

Hvordan skolen kan bli mer praktisk og variert, slik at elevene kan lære mer og trives bedre? Utdanningsforbundet inviterer til en dag med ungdomsskolen i fokus. Seminaret er forbeholdt medlemmer i Utdanningsforbundet og foregår i Lærernes hus. Begrenset antall plasser. Du kan også følge seminaret digitalt.

Målgruppe: Lærere og ledere i ungdomsskolen, lærerstudenter.
Forbeholdt medlemmer i Utdanningsforbundet og Lærerstudentene i Utdanningsforbundet.

Forskning viser at norske elever mister motivasjon og interesse for læring gjennom grunnskolen. «Alle» snakker om en mer praktisk ungdomsskole. Høsten 2024 skal regjeringen legge frem en stortingsmelding som blant annet skal se på hvordan skolen kan bli mer praktisk og variert, slik at elevene kan lære mer og trives bedre.

Mens noen venter på det som kommer i stortingsmeldingen, har andre allerede begynt arbeidet med å gjøre skolen mer praktisk. På dette seminaret vil du få helt konkrete tips fra lærere som allerede har endret undervisningen sin i både realfag, samfunnsfag, norsk og språkfag.

Praksiseksemplene vil rammes inn av forskerne Fazilat Siddiq, USN og Mathias Mandelid, HVL.