Kunstig intelligens i undervisningen – en praktisk tilnærming

Om arrangementet

Hvor og når?
onsdag 05. mars kl. 14:30 - 16:00

Digitalt via Zoom

Påmeldingsfrist

19.02.2025

Pris

250,- (Medlem)

500,- (Ikke-medlem)

0,- (Medlem av Lærerstudentene - gratis)

Praktisk ansvarlig

Brit Adam
E-post: [email protected]
Telefon: 95966175

Faglig ansvarlig

Hege Cecilie Hammer
E-post: [email protected]
Telefon: 48024062

Kurset vil ta sikte på å gi helt konkrete, praktiske tips til hvordan lage gode oppgaver som tar i bruk KI – både der oppgaven er bygd opp rundt bruk av KI, og der KI er integrert som en naturlig, mer underordnet del.

Gruppepris for dette kurset:
750,- (gruppepris for medlemmer, inntil 9 personer)
1000,- (gruppepris for medlemmer, mer enn 9 personer)

I tillegg til enkeltpåmeldinger tilbyr vi nå gruppepris for medlemmer av Utdanningsforbundet. Ved gruppepåmelding skal kun en fra gruppen registrere seg som deltaker, og deretter huke av for valgte gruppestørrelse. Lenke til kurset blir da sendt ut til denne personen.

Målgruppe: lærere i VGO og ungdomsskolen, Lærerstudentene

På kurset vil det bli demonstrasjoner av ulike bruksområder, og settes av tid til utprøving. Deltakerne vil få konkrete eksempler på hvordan man kan lage kreative oppgaver som fremmer motivasjon og læring.

Kurset vil blant annet komme innom:

  • Intervju med KI-generert historisk person
  • Debatt med KI-generert politiker
  • Generering av bildepresentasjon
  • Generering av «dyp samtale»( podcast
  • Generering av video
  • Generering av undervisningsopplegg


Vi vil underveis komme inn på hvordan oppgavene kan brukes i både skriftlige og muntlige vurderinger, og samtidig hvordan man kan legge opp vurderinger for å minske sannsynligheten for fusk.

Flere av bruksområdene som vil bli demonstrert i oppgavene, er også egnet til å brukes som hjelpemidler for læreren.

Eksemplene i kurset vil i hovedsak være fra norsk og samfunnskunnskap, men oppleggene kan enkelt tilpasses til andre fag.

Om kursholder:
Jan Eirik Paulsen har siden 2016 vært lærer i norsk og samfunnskunnskap ved Glemmen videregående skole i Fredrikstad, der han også har jobbet som lærerspesialist med fokus på fagfornyelsen. Han har tidligere jobbet seks år i ungdomskolen, blant annet som fagleder i norsk. For øyeblikket er han, ved siden av jobben på Glemmen, engasjert av NDLA i et samarbeid om uttesting av kunstig intelligens i undervisningen.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil bli fakturert ved avbud etter avmeldingsfristen.