WEBINAR: Radikalisering, ekstremisme og utenforskap - hva kan skolen gjøre?

okt

20

1800

Påmelding
20.10.2020 18:00:00 20.10.2020 18:00:00 Europe/Oslo WEBINAR: Radikalisering, ekstremisme og utenforskap - hva kan skolen gjøre? Fellesnevner for dem som velger ekstreme miljøer, er ofte at de kjenner på en form for utenforskap. Politikerne peker på skolen som avgjørende for å forebygge. Webinaret er gratis og åpent for alle.

En av de viktigste tingene vi kan gjøre i arbeidet mot ekstremisme og radikalisering, er å arbeide for mangfold og inkludering. På dette webinaret har Utdanningsforbundet samlet fagfolk og praktikere for å snakke om hvilke muligheter og utfordringer vi står overfor. Hva kan vi som lærere og skoleledere bidra med? Velkommen til et viktig webinar om en av vår tids store utfordringer.

Fra programmet:

Radikalisering og skole – hva skal skolen egentlig forebygge?

Martin Sjøen, stipendiat, Universitetet i Stavanger

Fargerik og fargeblind – om inkluderingskultur i praksis
Hege Ose, rektor, Karuss skole

Læreres håndtering av kontroversielle spørsmål i skolens samfunnsfagundervisning
Emil Sætra, stipendiat, MF

Fagfornyelsen, muligheter og utfordringer for skolens forebyggende arbeid
Claudia Lenz, professor, MF

Vi tar forebehold om justering av tidspunkt og innhold. Vi bruker denne høsten til å teste ut ulike digitale kursløsninger, og i den perioden vil Utdanningsforbundets nettkurs være gratis, men for 2021 vil nettkurs også ha kursavgift.

WEBINAR: Radikalisering, ekstremisme og utenforskap - hva kan skolen gjøre?

20. oktober 2020
kl. 18.00 - 21.00