Årets TV-aksjon: Sammen for små helter!

Utdanningsforbundet Trøndelag er med i fylkesaksjonskomiteen for TV-aksjonen 2024. Vi oppfordrer medlemmer, tillitsvalgte og lokallag om å ta del i årets TV-aksjon søndag 20. oktober.

NRK TV-aksjonen går i år til Barnekraftforeningens arbeid med å etablere familiehus for barn med alvorlig sykdom, og deres familier. Slagordet for årets aksjon er «Sammen for små helter».

Det er mange måter å ta del i aksjonen, og det trengs fortsatt bøssebærere i mange lokalsamfunn i Trøndelag. Utdanningsforbundet Trøndelag støtter årets formål med to kroner per medlem.

disse nettsidene finner du informasjon om årets TV-aksjon, og melder deg som bøssebærer. I denne lenka finner du tips til undervisningsopplegg og aktiviteter som kan brukes i skole og barnehage.