Forhandlingskurs – det tredje i kursrekka vår

Forhandlingsutvalget i Trøndelag har i løpet av dette året hatt tre kurs for forhandlingsdelegasjonene.

Målsettingene våre for disse kursene har vært å gjøre våre tillitsvalgte i stand til å gå inn i forhandlingene med arbeidsgiver. Alle i forhandlingsdelegasjonene har vært inne til kurs, mens dette siste kurset var for forhandlingsleder, lokallagsledere, og hovedtillitsvalgte.  Noen lokallag er allerede i gang med forhandlingene, men det aller meste av forhandlingene skal gjøres nå utover høsten.

Forhandlingsledere og hovedtillitsvalgte, som vi har snakka med i etterkant av kurset, synes det har vært en lærerik kursrekke. Det er en fordel å ha deltatt på alle tre kursene og de nye som har startet i nå høst ser de har gått glipp av nyttig kunnskap.

«Vi er heldige som er i Utdanningsforbundet». Det er mange gode kurs og det gis god opplæring til oss som tillitsvalgte. Med den opplæringa i bunnen, blir vi godt rusta og klar til å gjøre jobben som tillitsvalgte i forhandlingsdelegasjonen. Vi er spesielt takknemlige for den oppfølgingen vi får fra vår kontaktperson. Vi får alltid svar og god hjelp.

Erfaringsdeling som vi har hatt på de ulike forhandlingskursene har vært verdifull. Vi får andre perspektiv og innblikk i hvordan andre jobber med forhandlingene Det er også veldig lærerikt.

Det som flere har nevnt som det mest lærerike har vært den gode gjennomgangen av beregningsskjemaet som skal brukes som et grunnlag i forhandlingene.

Som kursarrangører setter vi stor pris på våre engasjerte tillitsvalgte. De er ivrige og deler sine erfaringer på kurs. Her en liten bukett av de vi snakka med på kurset.