Kurs for nye tillitsvalgte

Hva innebærer det å være tillitsvalgt? Hva er et medbestemmelsesmøte? Hva diskuteres på et klubbmøte? Onsdag 8. september samlet vi nye tillitsvalgte på kurs på Clarion Hotel Trondheim.

I overkant av 40 nye tillitsvalgte var samlet på Carion Hotel for å ta fatt på det spennende og viktige vervet som plasstillitsvalgt i Utdanningsforbundet. På dette første kurset legges det vekt på rolle- og oppgaveforståelse, introduksjon til lov- og avtaleverk, og hva det betyr at Utdanningsforbundet er en profesjonsorganisasjon.

På bildet ser vi organisasjonstillitsvalgt Anne-Lena Pedersen. Sammen med de hovedtillitsvalgte Eirin Berg og Isabell Buvik ledet hun deltakerne trygt gjennom tema som klubb- og fagforeningsbevissthet, Hovedtavtalen, medbestemmelse, lønns- og arbeidsvilkår, kommunikasjon og profesjonsbevissthet denne dagen. Gjennom ulike case-oppgaver og gruppearbeid fikk deltakerne anvendt lov- og avtaleverk, og gjennom å møte andre tillitsvalgte er grunnlaget lagt for gode relasjoner og nettverk.

Vi ønsker alle våre tillitsvalgte lykke til med den viktige jobben.