Vi har fått mange tilbakemeldinger fra våre medlemmer i barnehage og skole om at vi ønsker oss mer kompetanse i utfordrende atferd.
Vi i Utdanningsforbundet Levanger er nå så heldige at vi har fått tak i Pål Roland for å være sammen med oss en hel dag for å snakke om dette temaet!
Roland har stor kompetanse i temaet utfordrende atferd, og evner å gjøre temaet relevant for både barnehage og skole, og sett fra både leder- og lærerperspektiv. Dere finner mer informasjon om foredragsholder og tema for dagen under, blant annet har Roland skrevet denne boka (Obs! Vi tillater ikke salg av bøker på våre arrangement, men dersom dere selv ønsker å bestille boka på nett/ kjøpe i butikk før eller etter kurset, kan dere selvsagt gjøre det).
Vi har registrering av oppmøte og en enkel matbit ved Falstadsenteret kl.08.30 - 09.00, og kurset vil foregå fra kl.09.00 - 15.00, lunsj inkludert. Det vil også være tilgang til kaffe/te/vann/frukt under hele møtet.
Meld dere veldig gjerne på umiddelbart, vel møtt - vi gleder oss!!
Denne gangen er møtet på dagtid, og for ledere og tillitsvalgte. Dersom det blir stor oppslutning, vil vi også vurdere å leie inn Roland på kveldstid for alle medlemmer en annen gang.
Ledere som har med tillitsvalgte er velkommen uavhengig av fagforeningstilhørighet, men vi håper dere spør oss om fordelene om å være organisert i Utdanningsforbundet!
Følgende stikkord er sendt fra Roland:
Hvordan kan vi forstå og håndtere utfordrende atferd?
-hvordan kan vi arbeide med livsmestring i disse sakene
-spesielt fokus på selvregulering
Informasjon om Pål Roland:
PhD i spesialpedagogikk, Læringsmiljøsenteret, UiS. Har arbeidet med forskning tema som kapasitetsbygging i pedagogiske organisasjoner, tidlig innsats, utfordrende atferd både i barnehage, skole og PPT. Videre har jeg arbeidet i store nasjonale reformer som f.eks. Læringsmiljøprosjektet, Inkluderende barnehage og skolemiljø og kompetanseløft for inkluderende praksis. I ca 20 år har jeg arbeidet med elever som av ulike årsaker har vært tilknyttet barne- og ungdomspsykiatrien og som har hatt vansker i det ordinære skoleløpet.