UKEINFO 38-2023

UKEINFO er en viktig informasjonskanal, som tillitsvalgte på arbeidsplassene må få med seg.

Geir Røsvoll er den flest fylkeslag peker på som ny leder i Utdanningsforbundet. Arkivfoto: Thor Nielsen

På landsmøtet i november skal det velges en helt ny ledelse i Utdanningsforbundet sentralt, etter at hele den sittende ledelsen sa at de ikke tar gjenvalg.

Alle fylkeslag har nå nominert hvem de ønsker som ny ledelse. Fylkesstyret i Utdanningsforbundet Oslo har nominert Geir Røsvoll (Trøndelag) til leder, Ann Mari Milo Lorentzen (Troms) til 1. nestleder og Terje Vilno (Oslo) som 2. nestleder. Det er landsmøtet som velger om det skal være en eller to nestledere.

Det er delegatene på landsmøtet som velger ny ledelse, og det er flere foreslåtte kandidater den sentrale valgkomiteen nå skal ta utgangspunkt i. Her kan dere lese hvem alle fylkeslagene har nominert til ny ledelse.

Vil du bli en del av det syngende felleskapet vårt?

• Hvem kan være med?
    Medlemmer som vil synge og være sosiale. Du trenger ikke korerfaring eller være god til å synge.

• Hva skal dette koret gjøre?
    Være et sosialt treffpunkt. Opptre og være forsangere på arrangementene våre 01. mai, 08. mars, under Pride og i andre sammenhenger.

• Når og hvor ofte?
    Seminarbasert kor med to til tre øvelser i halvåret. Noen timers øvelse først. De som har mulighet og lyst går ut, spiser litt og hygger seg etterpå.

• Første øvelse blir lørdag 14. oktober klokka 13 – 16 i Utdanningsforbundet Oslos lokaler i Brynsengveien 2.

• Kontaktinformasjon: [email protected] eller [email protected]

Kurs.jpg
Kursene er obligatoriske, dersom du ikke kan komme må du sende vara. Vi må likevel be om påmelding for å beregne matbestilling. På dagskurs tar vi opp aktuelle saker, se innkalling og informasjon i UKEINFO.

Det er avgjørende for et godt tillitsvalgtarbeid at alle stiller. På dagskurs får arbeidsplasstillitsvalgte relevant informasjon, utveksler erfaringer og diskuterer ulike utfordringer.

Ved spørsmål, kontakt oss på e-post, [email protected] eller på telefon 23 13 81 00

Utdanningsforbundet og Utdanningsforskning.no inviterer til forskningskafe i Lærernes hus.

Forskningskafe er Utdanningsforbundets arena hvor forskere og praksisfeltet møtes for utveksling av erfaring og kunnskap. Innledningene blir strømmet. Kurset er gratis.

Dette kurset er et gratis tilbud til våre ledermedlemmer. Vi skal se nærmere på spørsmål som oppstår i forbindelse med advarsler og tilrettevisninger inklusive avgrensingen mot tjenestepåtale og ordensstraff.

Kurset vil foregå som et Zoom webinar. Det vil blir mulig å stille spørsmål via Q&A underveis i kurset.

Det vil bli gjort opptak av kurset, det vil være tilgjengelig i 14 dager for påmeldte deltakere.