UKEINFO 21-2023

UKEINFO er en viktig informasjonskanal, som tillitsvalgte på arbeidsplassene må få med seg.

Fylkesleder Therese Thyness Fagerhaug holder leders tale på Årsmøte 2023 i UDF Oslo. Foto: UDF Oslo

8. - 10. mai var 165 delegater samlet på Sundvolden hotell for å meisle ut Utdanningsforbundet Oslos politikk for de neste fire årene.

Det ble også valgt av nytt fylkesstyre, hovedtillitsvalgte, valgkomite og landsmøtedelegasjon, samt nominert medlemmer til råd og utvalg.

Vi hadde tre dager med gode diskusjoner, og mange forskjellige stemmer og meninger slapp til. Det var imponerende å oppleve en så engasjert gjeng, der flertallet ikke hadde vært på årsmøte tidligere, og mange entret talerstolen for å si sin mening for aller første gang.

Tillitsvalgt.jpg

Vi minner om at det er tid for å gjennomføre valg av hvem som skal være tillitsvalgt på arbeidsplassen fra høsten av.

Vi anbefaler å sette opp dette som tema på et klubbmøte så snart som mulig. Når tillitsvalgt er valgt (eller gjenvalgt), er det viktig at den tillitsvalgte registreres riktig i vårt medlemsregister. Dette har heldigvis blitt stadig enklere å gjøre.

Kursbanner.jpg

Torsdag 14. september inviterer Utdanningsforbundet lærere, ledere og andre som er opptatt av videregående opplæring, til en gratis dagskonferanse i Lærernes hus.

Vi setter vurdering under lupen, og har fått med oss et stjernelag av teoretikere og praktikere.

Her er det først til mølla-påmelding, men vær klar over at man begrenser antall påmeldte ved den enkelte skole.

Det er nødvendig at dere også sender e-post til oss om hvem som melder seg på dette arrangementet - [email protected].