UKEINFO 06-2024

Ukeinfo sendes ut til alle tillitsvalgte, medlemmer i kontaktforum, ledermedlemmer og lederråd i Utdanningsforbundet Oslo.

Vi ber tillitsvalgte videresende relevant informasjon til medlemmer på sin arbeidsplass.

Tradisjonen tro markerer Utdanningsforbundet Oslo kvinnedagen 8. mars med et medlemsarrangement på Kulturhuset, før vi går vi til Youngstorget for oppstilling, appeller og musikk. I toget går vi samlet bak fanen vår.

Fanen "Verden vinner med utdanning til alle jenter og kvinner"

På Kulturhuset blir det appeller, allsang, quiz, god stemning og hyggelige folk. Vi serverer suppe, mineralvann, boller, kaffe og te. Arrangementet begynner 15.45. Ta med deg klubben din og kom, eller kom alene og bli kjent med nye fagforeningskamerater!

Alle medlemmer som ønsker å delta på arrangementet på Kulturhuset, må melde seg på. På grunn av plassbegrensninger i lokalet, er det førstemann til mølla som gjelder ved påmelding. Dersom du har familiemedlemmer du ønsker å ha med deg, må du spesifisere dette i påmeldingen.

Vi opplever svært stor pågang på disse arrangementene. Dersom du har meldt deg på, men ser at du likevel ikke har mulighet til å komme, er det viktig at du gir beskjed så snart som mulig. Da kan vi gi plassen din til en som står på venteliste.

Meld deg på ved å følge lenken: 8. mars med Utdanningsforbundet Oslo

Velkommen!

Utdanningsforbundet arrangerer digitalt webinar om kapittel 11 i ny opplæringslov som trer i kraft august 2024.

Webinaret er åpent for alle Utdanningsforbundets medlemmer, men målgruppen er først og fremst PPT, rådgivere og skoleledere. Webinaret er gratis og arrangeres på Zoom 15. februar klokken 10:00 – 11:30.

Les mer og meld deg på her:

Webinar: Kapittel 11 i ny opplæringslov – de viktigste endringene (utdanningsforbundet.no)

Har du et ønske om å utvikle dine kunnskaper og ferdigheter innen programmering? Er du nysgjerrig på digital teknologi og programmering, men sliter med å komme i gang med undervisningen. Eller kanskje trenger du flere ideer og inspirasjon til undervisningsopplegg? Da er dette kurset midt i blinken for deg. Kurset avholdes på Lærernes hus i Oslo.

Med større innsikt i datamaskiner og koding åpner det seg et mulighetsrom for kreativitet, engasjement og skaperglede. Dette kurset tar utgangspunkt i fagene kunst og håndverk, matematikk og naturfag. Fokuset vil være på to tverrfaglige opplegg som begge tar utgangspunkt i generering av visuelle mønstre og simulering av smittespredning. Underviser du ikke i noen av disse fagene, kan du allikevel lære grunnleggende programmering som passer for dine fag.

Kursdeltakerne vil få en innføring i grunnleggende konsepter innenfor programmering som variabler, løkker, vilkår, funksjoner, visualiseringer og mer. Vi kommer til å bruke både det blokkbaserte programmeringsspråket Scratch og det skriptbaserte språket Python i kurset. Om alle disse fremmedordene virker skremmende: frykt ikke, alt vil bli forklart grundig gjennom kurset.

Kursholder er Sindre Mathias Strømnes Nordvoll, tidligere lektor i matematikk ved Vollebekk skole i Oslo, nåværende doktorgradstipendiat i programmeringsdidaktikk ved Universitetet i Oslo. Han er brennende nysgjerrig på vitenskap og matematikk, men har også bakgrunn fra og undervisningskompetanse i kunst og håndverk.

Mer informasjon og påmelding: Programmering for lærere i grunnskolen, Oslo (utdanningsforbundet.no)

Mandag 11. mars arrangerer videregående opplæring og fagskole dagskurs for tillitsvalgte. Alle tillitsvalgte vil få egen innkalling på e-post.

Tid: Mandag 11. mars kl. 09:00 – 15:30.
Sted: Ingeniørenes Hus Møtesenter, Kronprinsens gate 17, 0251 Oslo

Påmelding: Kurset har påmeldingsfrist 29. februar. Meld deg på her

Tema: På kurset vil vi blant annet se på temaene AKAN og varsling, arbeidstidsavtalen, tariff, aktuelle saker og åpen post.

Innkallingskurs betyr at det er obligatorisk oppmøte, så hvis du ikke kan delta, må du sende vara. Meld fra om matallergier ved påmelding. Vel møtt!