Søk stipend fra Vangerud og Hals legat

Er du lærer eller barnehagelærer i tidligere Hedmark fylke kan du nå søke om stipend for videreutdanning fra legatet til Vangerud Hals

Vangerud Hals legat skal i utgangspunktet deles ut til lærere i barnehage og skole i Grue og Brandval området i tidligere Hedmark fylke. Dersom det ikke er søkere fra dette området, kan lærere i barnehage og skole i omkringliggende kommuner prioriteres. Lærere i barnehage og skole i hele tidligere Hedmark kan få stipend dersom ingen i de to førstnevnte kategoriene søker. Selv om Hedmark og Oppland fylke nå er sammenslått vil ikke lærere i tidligere Oppland omfattes av legatet. Dette grunnet stiftelsens formål.

Søknadsfrist

Søknadsfristen er i år satt til 25. september og tildeling av stipend vil foregå i oktober. Stipend vil utbetales etter godkjent vitnemål. Det kan søkes på stipend for utdanning gjennomført i 2024/25. Det er også mulig å søke stipend for utdanning som er påbegynt i 2023, men som avsluttes senere i år eller i 2025.

Søknad sendes til [email protected]. Merk eposten Vangerud Hals. Vitnemål sendes inn i etterkant av tildeling. Utbetaling skjer etter at godkjent vitnemål er sendt inn.