Over 80 påmeldte til pensjonisttreff

Torsdag 3. oktober inviterer pensjonistrådet i Innlandet alle pensjonistmedlemmer til treff på Scandic Lillehammer. Arrangementet er gratis, og påmeldinger har rent inn. Nå er det over 80 deltakere påmeldt.

Leder av pensjonistrådet i Innlandet, Aud Kvam, er overveldet over responsen og påmeldingen.

- Vi hadde håpet på 60 påmeldte, men over 80 var nesten usannsynlig. Her tror jeg vi truffet nerven blant medlemmene, sier hun.

Det er påmeldt deltakere fra halvparten av lokallagene i Innlandet. Aud ser frem til å treffe pensjonistmedlemmer fra mange lokallag.

- Vi har fått på plass et godt program med gode foredragsholdere. Jeg tror dette blir et godt treff, sier hun.

Dette er Utdanningsforbundet Innlandets andre treff for pensjonister.  Utdanningsforbundet Innlandet dekker kostnaden for pensjonistmedlemmer.

- Hele arrangementet dekkes av fylkeslaget. Pensjonistrådet håpet at de skulle dekke deler av kostnaden, og at resten kunne finansieres ved at deltakerne betalte en egenandel, men slik ble det ikke denne gangen, og det er vi veldig takknemlige for, sier hun.

Høyt engasjement i Lillehammer

Utdanningsforbundet Lillehammer er lokallaget med flest påmeldte deltakere.

Anne Grete Moen er lokallagsleder i Lillehammer. Hun peker på at lokasjonen kanskje er noe av årsaken.

- Det er kort reisevei for våre pensjonister, så det kan være noe av årsaken. Samtidig har vi veldig engasjerte pensjonistmedlemmer som liker å delta og støtte opp om det som skjer, sier hun.

Hun forteller at de har et aktivt pensjonistråd som er opptatt av å bidra med sin kunnskap og kompetanse, og det er veldig viktig for lokallaget.

- Deres erfaring og kompetanse er svært viktig for oss, og vi setter stor pris på at pensjonistmedlemmene våre er engasjerte og kan bidra med sin kunnskap og erfaring, sier Anne Grete.

Program for dagen:

0930 – 1000: Registrering. Kaffe og biteti.
1000 – 1015: Velkommen og åpning ved Pensjonistrådet
1015 – 1100: SPK. Pensjonssystemet / forventa endringer i åra framover
1100 – 1115: Pause
1115 – 1215: Inger Haraldsen fra sentralstyret. «Verdien av pensjonist-
                            medlemmer sett fra sentralstyret ståsted»
1215 – 1315: Lunsj
1315 – 1330: Fylkesstyret hilser
1330 – 1600: «Best i motvind» v/ Maren Lundby (med innlagt pause)

Påmeldingsfristen er i dag, og har du ikke meldt deg på enda, så kan du gjøre det her.