Venter på svømmehall

Publisert: 08.09.2021

Renovering av svømmehall/gymsalfløyen ved Seus går sakte fremover. Sektorleder for samfunnsutvikling, Vidar Austeng-Jørgensen, regner med at prosjektarbeidet er klart og legges ut for anbudskonkurranse i november.

- Det betyr at det kan bli oppstart av byggearbeidene ved årsskiftet, sa han til arbeidsmiljøutvalget tirsdag 7. september 2021.

Hvis alt klaffer tror han det er mulig med åpning allerede neste skoleår (2022/2023). Renovering av bassengområdet var oppe til politisk behandling i kommunestyret 15. april 2020 (sak 16/2020).

Vedtak i kommunestyret - 15.04.2020:
Stor-Elvdal kommune starter opp arbeidet med renovering av bassengbygget ved ungdomsskola. Ved renovering bør det i tillegg til skoleelever vektlegges andre brukergruppe som innbyggere med skjelett og muskelplager, spedbarn og andre. Kostnadene ved renovering av bygget innarbeides i budsjett og økonomiplan. Det skal kreves LCC kostnader ved valg av løsning, slik at fremtidig svømmebasseng vil kreve lave driftskostnader og være mest mulig vedlikeholdsfritt. Det skal utredes muligheter for, og søke om tilskudd til prosjektet i fra Tippemidler, Enova eller andre tilskuddordninger. Prosjektet finansieres ved låneopptak til best mulig betingelser. Renovering av bygget må ses i sammenheng med masterplan for skoleplatået som må utarbeides parallelt.