Praktisk informasjon

Her finner delegater nyttig informasjon om alt fra parkering til festmiddag

Her vil du finne praktisk informasjon som du kan trenge som delegat.

Innsjekking:

For de som kommer på ettermiddag/kveld 8, mai er det innsjekking når man kommer.

For de som kommer på morgenen 9. mai vil innsjekkingen være klar rundt klokka 15.00.

Parkering:

Kursreglementet til Utdanningsforbundet Innlandet oppfordrer til bruk av kollektivtransport,- der det er mulig.

Vi oppfordrer til samkjøring dersom det ikke er mulig med kollektivtransport. Organisering av dette gjøres av delegasjonsleder, alternativt i samarbeid med andre lokallag i regionen.

Det er gratis parkering ved hotellet. Det skal ikke være mange andre til stede på hotellet samtidig som oss, så vi satser på at det vil være nok plasser.

Registrering:

For å ta av litt av trøkket på registrering på morgenen 9. mai, deler vi opp registreringa, slik at de som kommer kvelden før kan registrere seg da.

8. mai: klokka 19.00 – 20.00, ved årsmøtesalen

9. mai: klokka 08.00 – 08.45, ved årsmøtesalen

Oppstart:

Møtet starter klokka 09.00 alle tre dagene, med mindre annet vedtas av årsmøtet. Alle må være i salen til oppstart klokka 09.00.

Det henges opp salkart med oversikt over hvor i rommet de ulike lokallagene er plassert, dette vil henge ved inngangsdørene til møtesalen.

Fullmaktsskjema:

Delegasjonslederne leverer fullmaktsskjema til funksjonærene ved registrering. Dette skjemaet sendes ut sammen med årsmøtepapirene og fylles ut av delegasjonslederne i forkant.

Pausemat:

Pausematen settes ut på det lange bordet i hallen uten for møtelokalet. Den samme maten settes ut på begge sider av bordene, dette er for å ta av litt av køen.

På morgenen før oppstart vil det kun stå frukt ute før møtet, så blir det pausemat i neste pause.

Det blir pausemat i mellompausene på formiddagen og ettermiddagen alle dagene.

Den siste dagen blir det en såkalt «Grab and go» som står fremme når årsmøtet er ferdig. Dette er for at delegatene skal få med seg noe å spise på veien hjem.

Lunsj:

Vi er mange som skal spise samtidig, på kun en time. Det er buffet til lunsj alle dager. Mange går rett til varmrettene, og køen blir fort lang der.

Vi minner om at det er mulig å starte med kald mat først, og så ta varm mat etterpå. Dersom vi klarer å fordele litt bedre mellom varm og kald mat, vil køene bli mindre og alle får både spist og slappet litt av.

Middag:

Middag 9. mai holdes i spisesalen (samme sted som lunsjen) klokka 20.00.

Festmiddagen 10. mai holdes i Weidemannsalen klokka 19.30. (pent antrekk)

Forlate salen:

Hvis du av en eller annen grunn må forlate salen under møtets gang, må du ta med deg delegatnummeret ditt og levere det til funksjonærene som sitter ved utgangen. Det er viktig for avstemming/valg at dirigentene har oversikt over stemmeberettigede til stede til enhver tid. Ved å levere blokka fysisk, i tillegg til registrering via Go Plenum, har dirigentene hele tiden oversikt over de som er til stede i salen, også ved stemmegivning.

Røyking:

Vi anbefaler røykere å trekke litt unna selve inngangspartiet, slik at røyken ikke trekker inn i hallen.

Go Plenum:

Alle sakspapirer legges ut i GoPlenum-appen. Det er også i denne all avstemming og valg skal foregå.

Delegatene får tilsendt innlogging i forkant av årsmøtet. Delegasjonsleder har fått opplæring og vil gjennomgå bruken på delegasjonsmøte i forkant av årsmøtet.

Hver enkelt sak legges inn med egen overskrift, med kort informasjon om saken. Så deles det inn i underpunkter der de ulike sakene legges frem hver for seg.

Informasjon om bruk av Go Plenum ligger også på nettsidene våre:
For møtedeltakere (utdanningsforbundet.no)

PC/nettbrett:

Alle må ha med egen pc eller nettbrett, da GoPlenum-appen ikke er godt egnet til bruk kun på mobil.

Vi anbefaler også alle å ha oppdatert pc/nettbrett i forkant, slik at man slipper at «automatisk oppdatering» starter midt under møtet.  

Det blir mange pc’er og trange pulter i møterommet. Derfor anbefaler vi de som har, å ta med seg drikkeflaske eller kaffekopp med kork. På den måten slipper vi mye søl på bord og teknisk utstyr.

Resolusjoner:

Eventuelle resolusjoner må leveres dirigentene før lunsj onsdag 10. mai.

Reiseregning:

Det legges ut reiseregningsskjemaer i møtesalen. Disse fylles ut og leveres senest en uke etter møtet, de kan også leveres på selve møtet. Det ligger veiledning til utfylling på side 2 av reiseregninga.

Dersom noen har behov for skjema for barnepass, kan de få dette ved å kontakte en av funksjonærene.

Varsling av uønskede hendelser:

Alle har et felles ansvar for å sørge for at møtet blir trygt og godt for alle. Informasjon om dette ligger også i blokken med program og delegatnummer.

Dersom noen opplever uønskede hendelser, skal en av disse kontaktes umiddelbart:

o   Thore Johan Nærbøe, fylkesleder, mob: 415 28 496

o   Torill Beitdokken, nestleder, mob: 452 10 299

o   Tone Stangnes Gjerstad, seniorrådgiver, mob: 977 79 086

o   Lise Beathe Hov, rådgiver, mob: 907 30 723

 

Denne informasjonen kan også lastes ned her: Praktisk info til årsmøtedelegater.pdf