Utdanningsforbundet Bærum og pensjonistrådet inviterer til Roseslottet og sommerlunsj

Pensjonistrådet i Utdanningsforbundet Bærum inviterer våre medlemmer til guidet omvisning på Roseslottet ved Frognerseteren i Oslo tirsdag 28. mai 2024 kl 10.45 -15.00 med sommerlunsj på Frognerseteren kafe.

Påmeldingsfristen til dette kurset har utløpt

Om kurset

Hvor og når?
tirsdag 28. mai kl. 10:45 - 15:00

Roseslottet

Holmemkollveien 200, 0791 OSLO

Vis i Google Maps
Påmeldingsfrist

15.05.2024

Praktisk ansvarlig

Marianne Iversen
Telefon: 91529103

Faglig ansvarlig

Bente Karin Granheim
Telefon: 98074197

Du må reise dit på egenhånd. Veibeskrivelse for bil/t-bane står på neste side. Vi må vite hvem og hvor mange som kommer. Derfor er det bindende påmeldinginnen onsdag 15. mai. Det blir en egenandel på kr 300 som betales inn på kontonummer 1506.79.18506, eller Vipps 767316 når du får bekreftet plass.

Brødrene Vebjørn Sand og Eimund Sand er kunstnerisk ansvarlige for prosjektet. Fem gull-konstruksjoner i installasjonen skal symbolisere de fem krigsårene, mens en 26 meter høy søyle skal hedre krigsseilerne og marinen. Det er blant annet også 90 malerier som viser forskjellige sider av okkupasjonen i installasjonen. Noen medlemmer var på besøk i 2020, men med et begrenset antall pga. koronapandemien.  Det foregår nå en interessant diskusjon om kunstverket skal få stå etter 2025, så benytt anledningen til å få med dere en guidet omvisning i denne fantastiske installasjonen.

Velkommen!

Program

Kl. 10.45Vi møtes ved inngangen, blir krysset av og får billett utlevert av en av oss i Pensjonistrådet.

KL 11.00 – 13.15. Omvisning på Roseslottet i grupper.

kl 13.30 Lunsj på Frognerseteren kafe. Vi bestiller en felles meny og Frognerseteren reserverer da plass til oss, slik at vi får sitte sammen (Gi beskjed ved påmelding om eventuelle allergier)

Alle oss i Pensjonistrådet i Utdanningsforbundet Bærum

Rolf Eriksen, Bente K Granheim, Else Marie Todd, Tove Campbell, Bente Grindstad, Lisbeth Hansen, Stein Arnesen, Trinelise Lunde