Ny rådgiver i Agder

Utdanningsforbundet Agder har ansatt ny rådgiver, og hun har sin første arbeidsdag i dag. Vi ønsker Tove Helene velkommen i kollegiet! Her kan du bli bedre kjent med henne.

Hvem er Helene?
Jeg er en utadvendt, nysgjerrig og aktiv person som er engasjert og liker mennesker. Har jobbet og bodd i Tønsberg i 28 år.

Bakgrunn: Hva har du gjort før du nå begynner i Utdanningsforbundet?
Jeg startet som lærer i ungdomsskolen i 1996, som kontaktlærer og faglærer i matematikk og naturfag. Har vært plasstillitsvalgt og øvingslærer i mange år, og i 2015-2021 var jeg fulltidsfrikjøpt i Utdanningsforbundet Tønsberg som lokallagsleder og hovedtillitsvalgt. Jeg har jevnlig oppdatert kompetansen min ved videreutdanning, og i fjor startet jeg på en mastergrad i profesjonsfaglig digital kompetanse.

Hvorfor ønsker du å jobbe i Utdanningsforbundet?
Jeg har et bankende tillitsvalgthjerte og brenner for fagforeningsarbeid. Utdanningsforbundet som organisasjon kjenner jeg godt da jeg har vært medlem i alle yrkesaktive år, hatt verv som plasstillitsvalgt og på lokallagsnivå som lokallagsleder og hovedtillitsvalgt. I tillegg til å være en fagforening arbeider Utdanningsforbundet med profesjonsfaglige og utdanningspolitiske spørsmål. Dette gir stort mangfold og mange muligheter til faglig fordypning.

Hva skal du jobbe med?
Som rådgiver får jeg mange ulike og spennende oppgaver knyttet til fylkeslaget, lokallag og medlemmer i saker som blant annet gjelder lønns- og arbeidsvilkår, forhandlinger, lovverk, pensjon og trygd. Jeg skal også bidra i skolering av tillitsvalgte og bistå fylkeslaget i ulike oppgaver knyttet til drift.

Forventninger?
Jeg forventer å kunne bruke den varierte kompetansen jeg har og samtidig kunne fortsette å utvikle meg, både som fagperson og som medmenneske.

Hva er du ellers opptatt av, ved siden av jobb?
På fritiden er jeg aktiv med seiling, turseiling i egen båt og som mannskap på regattabåt. Hunden min Bosse får meg mye ut på tur. Ellers vil jeg nevne at relasjoner til familie og venner er viktig for meg.

Annet?
Jeg ser veldig fram til å starte i den spennende jobben som rådgiver i Utdanningsforbundet Agder, og til å flytte tilbake til byen hvor jeg vokste opp.