Bli kjent med leder av pensjonistrådet

I tillegg til å være leder for pensjonistrådet, er Dag også medlem i fylkesstyret. Han er blant annet opptatt av at alle pensjonistmedlemmer føler tilknytning til Utdanningsforbundet, både faglig og sosialt.

Verv i Utdanningsforbundet

Leder av pensjonistrådet i Agder.

Hvem er du?

Jeg er en pensjonist på 70 år som heldigvis fortsatt er opptatt av hva som skjer innen skoleverket og i Utdanningsforbundet. Jeg opplever meg som sosial, engasjert, kreativ og nysgjerrig.

Etter et langt og spennende yrkesliv sier jeg nå at jeg nyter livets dessert som pensjonist.

Hva har du gjort før du startet i vervet?

Jeg har grunnutdanninga mi som allmennlærer, 2 år på Formingslærerskolen, master i Skoleledelse og Coachingutdanning.  Har jobbet i skoleverket siden 1978, der ca. 30 år har vært som rektor i grunnskole og videregående skole. Jeg har vært øvingslærer og samtidig vært en aktiv kursholder.

Hvilke saker er du opptatt av? Hva bør være fokuset for Utdanningsforbundet fremover?

Min oppgave som leder av Pensjonistrådet i Agder er å sørge for at ALLE pensjonistmedlemmer fortsatt føler en nytte og tilknytning til Utdanningsforbundet, at de får informasjon om fagforeningsarbeid, og  at de knyttes opp mot andre pensjonistmedlemmer både faglig og sosialt. Pensjonistrådet vektlegger også flere sosiale aktiviteter/turer hvert år. Pensjonistrådets leder er tett knytta opp mot Fylkesstyret, og deltar på Fylkesstyrets møter og aktiviteter.

Hva er du ellers opptatt av, ved siden av utdanningspolitikk?

og i tillegg til skolerelaterte sysler har kunst, musikk, reiser og fysisk aktivitet høy prioritet i pensjonistlivet. I tillegg har jeg heldigvis hele familien boende i nærheten. Har sjøbu i Brekkestø og hytte-hytte på fjellet, så dette setter også sitt preg på tilværelsen. Av frivillighetsarbeid er jeg knytta opp imot Lillesand Ressurssenter, som engasjerer seg i andre menneskers psykisk helse og ve og vel.