Utdanningsforbundet har fått ny visuell identitet

Utdanningsforbundet har fornyet seg, og i går ble ny visuell profil lansert. Hensikten er blant annet å få bedre frem våre kjerneverdier, samtidig som vi ruster oss bedre for digitale flater. I Agder ble dette feiret med bløtkake med den nye logoen. 

Forbundets utseende ble sist pusset opp for over 15 år siden. Nå finner vi fram til kjernen av hva Utdanningsforbundet står for og jobber for, samtidig som vi ruster oss bedre for digitale flater. 

– Jeg er veldig fornøyd med endringen som medlemmene våre får se i dag. Nye farger, fonter og de gjennomgående klosseelementene i logo og illustrasjoner, forteller historien om hvordan vi som er lærere i barnehage og skole, er med på å bygge framtida og samfunnet, sier forbundsleder Geir Røsvoll.

Endringene omfatter blant annet:

  • Ny logo
  • Universell utforming og færre skrifttyper
  • Ny fargepalett
  • Illustrasjoner og bilder

Les mer om ny visuell profil