Forslag til forskrift om endringer i universitets- og høyskoleforskriften
Etter Utdanningsforbundets syn vil direktoratets endringsforslag bidra til tydeligere og mer forutsigbare karriereløp for ansatte på innstegsvilkår.
På denne siden finner du alle artiklene som omhandler lover og avtaler.
Etter Utdanningsforbundets syn vil direktoratets endringsforslag bidra til tydeligere og mer forutsigbare karriereløp for ansatte på innstegsvilkår.
Hva er ledernes rolle i sykefraværsoppfølging og arbeidsmiljøarbeidet? I den nye avtalen har partene blitt enige om å forsterke innsatsen. Men hva betyr dette?
Utdanningsforbundet vil understreke viktigheten av at det psykososiale arbeidsmiljøet får større plass i regelverket og at denne endringen og tydeliggjøringen raskt blir rettskraftig. Våre medlemmer i skole og barnehage trenger et regelverk som i større grad omhandler dette, og som kan være til hjelp når det gjelder utfordringer i deres arbeidsmiljø.
Forslag til endringer i integreringsloven og tilhørende forskrifter om økt arbeidsretting og formell opplæring i introduksjonsprogrammet mv.
Gry Rollag Føsker er intervjuet i Gudbrandsdølen Dagningen (GD). Intervjuet er gjengitt i flere aviser.
Publisert 02.12.2024
Den 14. november presenterte regjeringspartiene og fire opposisjonspartier en avtale om ny regulering og finansiering av private barnehager. Her besvarer vi noen spørsmål om hva avtalen vil bety for de private barnehagene og våre medlemmer som arbeider der.
Utdanningsforbundet mener generelt at alle former for utdanning, inkludert folkehøgskoler, bør ha god kvalitet og være tilgjengelig for alle som ønsker seg et år på en folkehøgskole.
NOU 2024: 13 Lov og frihet — om blant annet negativ sosial kontroll og ufrivillig utenlandsopphold – juridiske problemstillinger og forslag til regelverksendringer
Utdanningsforbundet syner til høyringsnotat frå Kunnskapsdepartementet av 21. juni 2024 der departementet presenterer framlegg til endring av § 13-4 i opplæringslova om når tilsette kan gripe inn fysisk mot elevar.
Utdanningsforbundet mener retningslinjene har en viktig funksjon i å sikre kvalitet, gjøre avgrensninger og gi felles definisjoner i og om lærerutdanningene. I tillegg skal de bidra til å konkretisere innhold og organisering av den enkelte lærerutdanning for lærerutdanningsinstitusjonene, barnehage og skole, og andre som har behov denne informasjonen.