Enighet med FUS

Utdanningsforbundet er i havn med lønnsoppgjøret i FUS-barnehagene. Resultatet er på linje med oppgjøret for PBL-barnehagene, med generelle tillegg på minimum 18.000 kroner.

De ansatte i FUS-barnehagene sikres et lønnsoppgjør på linje med PBL-barnehagene og kommuneoppgjøret. I tillegg ble det jobbet med pensjon, og partene fikk på plass AFP med virkning fra 1. mars 2024

Lønnstillegg gjeldende fra 01.05.24

Her finner du lønnstilleggene og ny lønntabell

Her er protokollen fra forhandlingene

Økte satser for tilleggs- og videreutdanning

Ansatte i stillinger i kategori fagarbeider, eller i ulike stillinger med krav om høyskoleutdanning, herunder styrer med godkjent utdanning og som har relevant tilleggs-/videreutdanning tilsvarende 30/60 studiepoeng (10/20 vekttall), eller fagskole av et halvt/ ett års varighet, skal ha minst kroner 13.000/26.000 pr. år i tillegg til minstelønn.

Kompetansehevingstiltak

Partene er enige om at arbeidstakerne stimuleres til å øke sine kunnskaper og styrke sin kompetanse, samt at barnehagene vektlegger målrettet og planmessig opplæring og utvikling av sine ansatte gjennom interne og/eller eksterne tilbud, herunder arbeidsplassbasert opplæring.

Virksomheten og den enkelte har hver for seg og i fellesskap et ansvar for å ivareta kompetanseutviklingen.

Utdanningsforbundet, Fagforbundet og Delta forhandlet sammen.

Se mer om tariffområdet FUS her

Se alt om lønnsoppgjøret her