Vår politikk

Utdanningsforbundet meiner det er sentralt å styrke det heilskaplege systemet for livslang rådgiving, i alle ledd. Mellom anna for å kunne nå ambisjonane om å redusere fråfall og kunne jobbe godt med elevane si livsmeistring, i tråd med læreplanane.

Rådgivarar jobbar innan eit komplekst og samansett område som har grenseflater til ulike sektorar, og forsking viser at dei har eit stadig aukande omfang av komplekse oppgåver å utføre.

Utdanningsforbundet meiner det er sentralt å styrke det heilskaplege systemet for livslang rådgiving og karriererettleiing, i alle ledd. Tenestene og dei ulike formene for rådgiving i lovverket skal henge saman og bygge på kvarandre, og styring og organisering av rådgiving- og karriererettleiingsfeltet må bli sett i samanheng med den større kompetansepolitikken. 

Les også: Dette er Utdanningsforbundets politikk på området

  • At rådgivingstenesta må styrkjast, og dei ulike funksjonane til rådgivingstenesta må synleggjerast.
  • At det heilskaplege systemet for livslang rådgiving og karriererettleiing må bli styrka i alle ledd.
  • At rådgiving må vere godt forankra i utdanningssektoren, og at tidsressursen til rådgiving må bli styrka gjennom friske midlar frå staten – slik at ein kan finansiere ein avtalefesta dobling i tidsressursen til rådgiving i skulen.
  • Ein må også sikre tidsressurs til sosiallærarar og sosialpedagogiske tenester, også på barnetrinnet.At stadleg rådgiving på eigen skule, gjensidig tillit, kjennskap til dei som skal bli rettleia og ein låg terskel, er sentrale vilkår for god rådgiving.
  • At det skal vere minst ein rådgivar på kvar skule, og at rådgivar skal vere utdanna lærarar.
  • At eit eventuelt system for nettbasert rettleiing må fungere som eit supplement til andre tenester, og bli utvikla med medverknad frå praksisfeltet.
  • At rådgiving bør vere ein rettighet for elevar og lærlingar.
  • At vaksne elevar/deltakarar skal ha rett til rådgiving , og treng ein stadleg rådgivar i vaksenopplæringa.
  • At det er avgjerande at det blir stilt krav om kompetanse  for dei som arbeider med rådgiving, og at det blir lagt til rette for  kompetanseutvikling.
  • At kjønnsperspektivet og det fleirkulturelle perspektiveter sentralt for arbeidet til og kompetanseutviklingstilbodet til rådgivarane.