Klasserommets praksisformer 20 år etter – en evaluering av seksårsreformen
Hvordan blir de yngste barna ivaretatt i skolen i dag, og i hvilken grad er intensjonene i seksårsreformen ivaretatt i dagens skolesystem?
Hvordan blir de yngste barna ivaretatt i skolen i dag, og i hvilken grad er intensjonene i seksårsreformen ivaretatt i dagens skolesystem?
Utdanningsdirektoratet publiserte GSI-tallene for skoleåret 2024/25 13. desember 2024. Tallene i faktaarket gjelder per 1. oktober 2024.
Funn fra PIAAC-undersøkelsen viser at voksne i Norge har gode ferdigheter i leseforståelse, tallforståelse og adaptiv problemløsning.
Lærarar flest ønsker seg ei blanding av digitale og papirbaserte læremiddel – men dei færraste får det, viser denne undersøkinga.
Flyer på bokmål, nynorsk, nordsamisk, sørsamisk, lulesamisk og kvensk.
Undersøking viser at det er rom for meir innflytelse frå plasstillitsvalde og lærarar på korleis skulen arbeider med innføringa av læreplanverket.
Utdanningsforbundet ber myndigheter og aktører i utdanningssektoren anerkjenne at vold og trusler er et arbeidsmiljøproblem og krever at man tar grep for å trygge ansatte.
Korleis verkar emosjonelle og relasjonelle krav inn på arbeidstakarar som arbeider for og med menneskjer?
Utdanningsdirektoratet publiserte 15. desember 2023 GSI-tallene for skoleåret 2023/24. Tallene i faktaarket gjelder per 1. oktober 2023.
Lærermangel er et felles problem i de nordiske land. Hvilke tiltak kan øke tilgangen på lærere med lærerutdanning i barnehage, grunnskole og i videregående opplæring?
Assistenter og andre ansatte i elevrettet arbeid bistår elever, lærere og annet personell i skolen. Årsverkene utført av denne gruppen har økt i mange år. Økningen har vært betydelig større enn økningen i antall elever.