Ledere og profesjonsetikk
Utdanningsforbundet inviterer til webinar om hvordan rektorer forstår profesjonell etikk og profesjonsetisk ansvar.
Utdanningsforbundet inviterer til webinar om hvordan rektorer forstår profesjonell etikk og profesjonsetisk ansvar.
Arbeid med elever som er utfordrende beskrives av lærere som noe av det vanskeligste når det gjelder utøving av klasseledelse. Krevende atferd utfordrer lærerens autoritet, forstyrrer læringsprosesser og kan skape sterk stressopplevelse hos både elever og lærere. Dette er et praktisk kurs med fokus på forståelse av og verktøy for å håndtere utfordrende adferd i klasserommet. Kursholder er Pål Roland.
Velkommen til et praksisnært kurs om hvordan man kan jobbe med programmering i naturfag i ungdomsskolen.
Dette er kurset for deg som ønsker å ta i bruk KI i undervisningen. Kurset vil gi deg noen av de verktøyene og kunnskapen du trenger for å integrere KI i undervisningen på en etisk og læringsfremmende måte, og du vil få konkrete ideer til undervisningsopplegg.
I dette kurset skal vi se nærmere på arbeid med vurdering i tråd med læreplanen, forskriften og ny opplæringslov. Vi tar for oss hvordan vi kan forstå og vurdere elevenes kompetanse, også inn mot standpunktvurdering, og hvordan kunstig intelligens påvirker vurdering.
Kurset vil ta sikte på å gi helt konkrete, praktiske tips til hvordan lage gode oppgaver som tar i bruk KI – både der oppgaven er bygd opp rundt bruk av KI, og der KI er integrert som en naturlig, mer underordnet del.
Dette kurset er for deg som ønsker å lære mer om hvordan du kan bruke barnelitteratur og nyheter til å trene elevene dine i kritisk tenking.
Det Norske Nobelinstituttet har gjennom en årrekke kunnet tilby lærere et spennende fordypningskurs i aktuelle internasjonale spørsmål. Nå har du mulighet til å være med. Send søknad innen 28. februar. Utdanningsforbundet disponerer 16 plasser.
Dette er kurset for deg som ønsker mer kunnskap om de psykologiske prosessene som påvirker den som skal gi omsorg. Kurset vil handle om hvordan egenomsorg, kollegastøtte og ivaretagende kultur på skolen kan forebygge og reparere omsorgstrøtthet blant lærere.
Læreplanen i kroppsøving gir store rom for tolkning. Hva skal vurderes og hvordan kan vi gjøre det?