Erfaringskonferansen 2024 - om rekrutterande samarbeid

Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) ønsker velkommen til sin årlige erfaringskonferanse 16. september 2024 i Lærernes Hus.

Målgruppe for konferansen er medlemsorganisasjonene i NFLP. 
Lenke til påmelding er sendt direkte til dei inviterte organisasjonane.


Føremålet med årets konferanse er å inspirere til rekrutterande arbeid og dele gode erfaringar.  

 
I februar lanserte regjeringa og Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) strategien Flere lærer i barnehage og skole – Strategi for rekruttering til lærerutdanningene og læreryrket 2024 - 2030.  
 
Som ein del av arbeidet med å følgje opp måla i strategien, tiltak og aktørane si forplikting inviterer NFLP til erfaringskonferanse om korleis vi kan jobbe rekrutterande saman. Dette handlar om det daglege og heilskaplege arbeidet med å rekruttere og behalde lærarar, og samanhengen mellom rekruttering til lærarutdanningane og barnehagar og skular som attraktive, gode arbeidsplassar. Rekruttering til lærarutdanninga og rekruttering til læraryrket er to sider av same sak. Vi vil få ulike forskarblikk og lokale eksempel på samarbeid om rekrutterande arbeid. Det blir tid til nettverksbygging, erfaringsdeling i grupper og panelsamtale. 

10:00-11:00
Dørene opnar, registrering, kaffi, te og noko å bita i 
 
11:00-11:25
Velkomsthelsingar 
Geir Røsvoll, leiar i Utdanningsforbundet 
Kari Nessa Nordtun, kunnskapsminister 
 
11:25-11:50
"Kva skal til for å tiltrekke seg og behalde lærarar?" 
Elaine Munthe, Kunnskapssenteret for utdanning 
 
11:50-12:30
Eksempel på samarbeid om rekrutterande arbeid – del 1 

Ein rollemodell fortel
Axel Stenstadvold, grunnskulelærarstudent, Høgskulen på Vestlandet  

LæreriNord - sammen for å rekruttere lærere 
Nina Kjeøy og Elin Børve, Nord universitet 

Hvor er mine brødre – rekruttering av menn til lærerutdanning  
Sahayathasan Kaithampillai, OsloMet 
 
12:30-13:15
Pause med nettverksbygging og enkel lunsj 
 
13:15-13:40
"Vi må snakke varmt om yrket for å rekruttere til utdanningane" 
Per Einar Sæbbe, Universitetet i Stavanger 
 
13:40-14:45
Eksempel på samarbeid om rekrutterande arbeid – del 2 


Kan godt arbeidsmiljø vere rekrutterande? Erfaringar frå IA Bransjeprogram barnehage
Kristin Hovland, IA bransjeprogram barnehage og Vibeke Hillestrøm , barnehageleder i Modum kommune

Styrka samarbeid om yrkesfagdidaktikken som kan bidra til attraktiv utdanning og yrkesutøvelse
Åse Bruvik, Høgskulen på Vestlandet og Wenche Thomassen, Åkrehamn vidaregåande skole 

Små skritt i riktig retning - regionalt samarbeid om arbeid mot vald og truslar  
Solveig Hals, Utdanningsforbundet og Tord Auensen, Skien kommune/KS 
 
14:45-16:00
Gruppearbeid, nettverksbygging og påfyll i kaffikoppen  
Deltakarane på denne konferansen er dei mest relevante aktørane for arbeid i barnehage og skule. Vi har ulike roller og ansvar.  

  • Korleis kan vi jobbe saman for å rekruttere og behalda lærarar i barnehage og skule ut frå våre ulike roller, oppgåver og ansvar?
  • Korleis styrke medvitet om rekrutterande arbeid?
  • Korleis kan vi samarbeide  for å følge opp mål og tiltak i  rekrutteringsstrategien regionalt, i fylka og i kommunane?
  • Kva konkrete tiltak kan vi gjera i det daglege arbeidet vårt for å styrke lærarrekrutteringa? 

I løpet av denne økta får deltakarane tid til beinstrekk og påfyll i kaffikoppen. 
 
16:00-16:30
Panelsamtale om lærarrekruttering 
Synnøve Mjeldheim Skaar (Kunnskapsdepartementet), Geir Røsvoll (Utdanningsforbundet),
Asle Holthe (UHR-Lærerutdanning), Kaspara Halkjelsvik (Lærerstudentene),
Kristin Holm Jensen (KS) og Torstein Johannessen (PBL) 
Moderator: Fredrik Dalen Tennøe (Kunnskapsdepartementet) 
 
16:30-16:40
Avsluttande kommentar  
Madelen Kloster, Elevorganisasjonen og Ingvild Brekke Myhre, Nasjonalt prosjekt for lærerrekruttering  

Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) er en nasjonal arena der nasjonale myndigheter, utdanningsinstitusjoner, og eiere, ledere og lærere i barnehage og skole sammen diskuterer og deltar i profesjonsutvikling og med utviklingen av alle lærerutdanningene.

Forumets formål er å dele kunnskap om og synspunkter på lærerutdanning og profesjons-utvikling, og å finne frem til gode og i størst mulig grad omforente tiltak for å styrke norsk barnehage, skole og lærerutdanning.

Forumet ledes av statsrådene i Kunnskapsdepartementet.

Medlemsorganisasjonene er: Elevorganisasjonen, KS, Creo, NHO, Norsk lektorlag,
Norsk studentorganisasjon, Private barnehagers landsforbund, Lærerstudentene,
Skolelederforbundet, Skolenes landsforbund, Utdanningsforbundet og UHR-lærerutdanning.

Forumet behandler ikke forhandlingsspørsmål som ligger til partene i arbeidslivet.

Avbildet: Marianne Aagedal
Marianne Aagedal