Erfaringskonferanse 2022 (NFLP)

Her finner du presentasjoner fra Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) sin konferanse 31. mars 2022 i Lærernes hus - "Erfaringskonferanse - om overgangen mellom lærerutdanning og læreryrket"

 

Program og gruppeoppgaver "Erfaringskonferansen 2022 - om overgangen mellom lærerutdanning og læreryrket"

 

Erfaringsdeling om overgangen. Innlegg fra fire ulike perspektiver


Den fantastiske masterlæreren møter skolen? Følgeforskning på lærere utdannet i Pilot i Nord v/Yngve Antonsen, professor, Universitetet i Tromsø Norges arktiske universitet

Masterutdannede grunnskolelærere og skolens behov. Hva sier kunnskapsgrunnlaget?
Elise Wedde, seniorrådgiver, Utdanningsforbundet

Rekruttering av lærere i Sunnhordaland
Bjørn Håvard Bjørklund, kommunalsjef Bømlo kommune

Nasjonalt forum for lærerutdanning og profesjonsutvikling (NFLP) er en nasjonal arena der nasjonale myndigheter, utdanningsinstitusjoner, og eiere, ledere og lærere i barnehage og skole sammen diskuterer og deltar i profesjonsutvikling og med utviklingen av alle lærerutdanningene.

Forumets formål er å dele kunnskap om og synspunkter på lærerutdanning og profesjons-utvikling, og å finne frem til gode og i størst mulig grad omforente tiltak for å styrke norsk barnehage, skole og lærerutdanning.

Forumet ledes av statsrådene i Kunnskapsdepartementet.

Medlemsorganisasjonene er: Elevorganisasjonen, KS, Creo, NHO, Norsk lektorlag,
Norsk studentorganisasjon, Private barnehagers landsforbund, Pedagogstudentene,
Skolelederforbundet, Skolenes landsforbund, Utdanningsforbundet og UHR-lærerutdanning.

Forumet behandler ikke forhandlingsspørsmål som ligger til partene i arbeidslivet.