Veiledning del 2

Oslo

Frist: 24.08.2020

Påmelding
21.09.2020 09:00:00 22.09.2020 09:00:00 Europe/Oslo Veiledning del 2 Obligatorisk opplæring for deltakere i Utdanningsforbundets spesialistutdanning i pedagogisk-psykologisk rådgivning. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Foredragsholdere: Inger Ulleberg og Anette Holmgren

Læringsmål: Målet er at deltakerne skal få utvidet kunnskap om hvordan personlige og private erfaringer spiller en rolle i veiledning, og de skal utfordres til å undersøke egen praksis med henblikk på dette. De får også kunnskaper om narrativ veiledning, gjennom det kunne utpeke faglige temaer i veiledningssaker og utforske disse i et kollegialt team Deltakerne må bringe med seg erfaringer fra egen praksis som utgangspunkt for drøftinger i plenum og arbeid i grupper. Arbeidsformene vil veksle mellom forelesning, dialog, drøftinger og ulike øvelser i mindre grupper.

Innhold:

• Forskning om selvavsløring, og om personlige og private erfaringer og profesjonell praksis
  • Personlige erfaringer i pp-rådgivning
  • Resonanskartet som utgangspunkt for å utforske egen praksis
  • Gruppeveiledning
  • Teamarbeid
  • 7 trinns STAFET modell til felles faglig utforskning

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil blir fakturert ved avbud etter avmeldingssfristen.

Kart og adresse

Lærernes hus