AVLYST! Jubileumsseminar i mat og helse

mar

Oslo

19.03.2020 10:00:00 19.03.2020 10:00:00 Europe/Oslo AVLYST! Jubileumsseminar i mat og helse Kurs- og arrangementer arrangert av Utdanningsforbundet sentralt medfører stor reisevirksomhet fra hele landet og samling med mange mennesker tilstede som kan bidra til betydelig risiko for spredning av koronaviruset. Vi velger derfor i denne omgang å avlyse alle sentrale kurs frem til påske. Storgata 55, 0182 OSLO

Avmeldingsfrist: 19. februar 2020

Landslaget for mat og helse i skolen (LMHS) feirer 100 år i 2020.

5. august 1920 ble Skolekjøkkenlærerinnenes landsforening stiftet i Oslo av framsynte lærere i faget «huslig økonomi». Begivenheten markerer Landslaget for mat og helse i skolen ved å arrangere dette jubileumsseminaret sammen med Utdanningsforbundet.

Fra programmet:

Dybdelæring og ny læreplan i mat og helse

• "Dybdelæring - gjærbakst eller gryterett?» Dybdelæring i fagfornyelsen,
    Bjørn Bolstad, seniorkonsulent, UiO
  • Progresjon i mat- og helsefaget gjennom hele grunnskoleløpet,
    Camilla Sandvik, Nord universitet

Progresjon og tverrfaglighet i mat- og helsefaget

• Tverrfaglighet og mat- og helsefaget,
    Therese H. Røst, Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet, HVL
  • Vurdering: Å beskrive kompetanse i mat og helse,
    Åshild Woldstad, pensjonert rådgiver hos fylkesmannen i Buskerud
  • Kort oppsummering om folkeopplysning og dannelse med mat- og helsefaget gjennom 100 år, Inger Lise Fevang Jensen, leder i Landslaget for mat og helse i skolen

I forlengelsen av seminaret inviterer LMHS til å besøke gravstedet til Helga Helgesen på Vår Frelsers gravlund. Vi legger ned blomster for å hedre hennes innsats for faget fra 1890 til 1936.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakerne vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Anker Hotell
Storgata 55

Jubileumsseminar i mat og helse