God sommer.

Publisert: 26.06.2024

Sommeren er over oss, og noen av dere har allerede tatt ferie. Utdanningsforbundet håper dere har hatt et fint arbeidsår, og for de av dere som har noen dager igjen til ferie, håper vi dere får fine dager videre.

Utdanningsforbundet Kvæfjord er godt i gang med planlegging av høsthalvåret.

Vi håper du er bestemt på å benytte deg av lokallagets medlemsarrangement utover høsten.

På menyen planlegger vi:

• 28. august: Kroppen for voksne ... det gode liv - hele livet!  Foredrag med Trond Viggo Torgersen. Her blir det helt sikkert mange om beinet, så du bør være tidlig ute med påmelding. Påmelding gjennom Utdanningsforbundet Harstad. Husk at du må være innlogget for å melde deg på. Følg med invitasjon med påmeldingslenke på din e-post.
  • Lokale forhandlinger: Vi vet at det blir lokale forhandlinger i KS til høsten. Vi har opprettet et forhandlingsutvalg, som allerede er begynt å tenke på krav og strategier. Dere som jobber i Kvæfjord kommune vil helt sikkert høre fra lokallaget og inviteres til å si noe om hva dere tenker om prioriteringer. Dere som jobber i Troms fylke vil bli ivaretatt av tillitsvalgte på fylkeskontoret vårt.
  • Pensjonistkaffe på Rå: 2. september, 4. oktober og 4. november. Dette er tenkt som et uforpliktende lavterskel møtepunkt for deg som er trygdet eller pensjonist i Utdanningsforbundet Kvæfjord. Kanskje avtaler man felles turgåing før eller etter for dem som ønsker det? I alle fall et sted du kan prate med tidligere kolleger, idemyldre litt over medlemsskapet vårt og aktivitet vi gjerne kunne tenke oss. Lokallaget spanderer kaffen, men vil du ha noe å spise til, så betaler du det selv. Er du ikke trygdet eller pensjonist, men har fri fra jobben? Stikk gjerne innom for et hei og en prat.
  • Lokalt lederforum: Vi planlegger å samle våre ledermedlemmer tidlig på høsten. Her tenker vi å knytte kontakter mellom lederne, snakke om felles interesser og idemyldre litt om ledernes behov i lokallaget. For de lederne som arbeider i Kvæfjord kommune kan også lokale forhandlinger være tema.
  • Mørketidstreff: Vi planlegger å gjøre vårt, etterhvert tradisjonelle, høsttreff i løpet av siste halvdel av november. Også denne gangen tenker vi å samarbeide med matfaglinja på Rå. Det dekkes til middag på en hyggelig og festlig måte, og innholdet blir hemmelig helt til siste minutt. Dette pleier å være en svært populær aktivitet, og vi anbefaler at dere er raske med påmelding. Det vil bli tak på hvor mange vi kan ta imot, og det vil være "først til mølla"-prinsippet som vil gjelde.
  • Pensjonistenes julelunsj: Vi planlegger å få dette til i uke 49. Også dette arrangementet er et populært møtepunkt. Her tenker vi et julemøte med pensjonistene (og trygdede) og deg som har passert 60 år og tenker på en pensjonstilværelse om ikke veldig lenge. Lokallaget spanderer maten, men alkoholholdig drikke må du bekoste selv. Du vil også få med litt informasjon om pensjonistenes plass i lokallaget og pensjonistarbeidet i fylkeslaget og nasjonalt.
  • Andre planer: Vi håper også at vi skal ha overskudd og økonomi til et medlemsmøte i løpet av høsten. Dette er ikke planlagt inn i budsjettet, men vi søker om midler for å få til noe likevel. Du kan forvente litt hyggelig aktivitet og kanskje litt faglig innhold.
  • Lokallagsårsmøte våren 2025. Det er lenge til våren, men erfaringsmessig vil den komme fortere enn vi aner. Her er stedet du kan være med å føre kontroll over arbeidet de siste to årene og sette agenda for arbeidet de neste to årene. Bruk gjerne høstens arrangementer, og møter i klubben din, til å ytre deg om hva du mener vi kan ta opp på årsmøtet. Hvilke saker er viktig for deg i din arbeidshverdag?

Da håper vi høstmenyen vil smake.

Så håper vi du får en strålende flott sommer. Bruk tid og omsorg på deg selv og dine nærmeste. Lad batteriene til en god høst for deg selv og dine venner og kolleger.

Stor fagforeningsklem til dere alle.