Samarbeid om skolering av nye arbeidstillitvalgte i barnehagene

Utdanningsforbundet Finnmark og Utdanningsforbundet Troms fortsetter samarbeidet for å skolere tillitsvalgte i barnehagene. Den 16. og 17. oktober ble det arrangert tillitsvalgtskolering 2 (TV-2) i Tromsø.

16. og 17. oktober var 24 arbeidsplasstillitvalgte fra begge fylkene samlet til TV2 skolering i Tromsø. Det var en aktiv og engasjert gjeng fra både offentlige og private barnehager som ble skolert i avtaleverk, lønnssystemer og arbeidstid. Øvrige temaer på kurset var kommunikasjon og læreryrket som profesjon. De arbeidsplasstillitsvalgte var veldig fornøyde med å ha egen skolering som gjelder hele barnehagesektoren, enten man kommer fra privat eller kommunalt område, samt at de får mulighet til å knytte kontakter med andre arbeidstillitsvalgte i sektoren. Tilbakemeldingene fra deltakerne viser at nettopp dette er viktig for våre tillitsvalgte i barnehagene.

Flittige tillitsvalgte jobber med oppgavebasen, mens Astrid Pia Stensaker fra Utdanningsforbundet Troms følger med. Foto: Hege Riise.

TV3-24-3.png

De tillitsvalgte på TV-2 barnehage jobber med ulike caser. Foto: Hege Riise