Drastiske forslag til nedskjæringer i Buskerud fylkeskommune

Utdanningsforbundet Buskerud ser med stor bekymring på den vanskelige økonomiske situasjonen i fylkeskommunen, og hvilke konsekvenser ulike innsparingstiltak vil kunne få for elevenes skoletilbud og lærernes arbeidsvilkår.

Buskerud fylkeskommune må redusere aktiviteten som følge av strammere økonomiske rammer. Som en del av omstillingsarbeidet er to konsulentselskaper hentet inn for å  analysere nøkkeltall og økonomi i Buskerud fylkeskommune. Konsulentselskapene har bl.a intervjuet ledere for avdelinger og virksomheter i fylkeskommunen, i tillegg til gjennomført workshops for medvirkning med ansatte og tillitsvalgte.

Onsdag 29. mai ble rapportene fra de eksterne konsulentselskapene lagt fram:

Økonomisk omstilling i Buskerud fylkeskommune

Vi i Utdanningsforbundet Busekrud følger situasjonen tett på vegne av våre medlemmer, både via våre hovedtillitsvalgte og fylkesstyret.