Møter Norlandia til forhandlinger

Utdanningsforbundet møter i dag Norlandia til forhandlinger i årets mellomoppgjør. Dersom partene ikke kommer til enighet går forhandlingene til bistand.

(OPPDATERT tirsdag 11. mai. Dato for bistand er 21. mai)

(OPPDATERT kl. 20:00 torsdag 6. mai: Partene ble ikke enige. Dermed går forhandlingene videre til bistand. Dato for dette er foreløpig uklart. Ifølge Bjørg Ratvik Melbø i Utdanningsforbundet var ikke tilbudet fra Norlandia i nærheten av å sikre betydelig økt kjøpekraft for medlemmene i Norlandia.)

Norlandia tilhører tariffområde Spekter (område 12), der Utdanningsforbundet forhandler gjennom Unio. Utdanningsforbundet har i område 12 også medlemmer i Akasia Barnehage og ved Lovisenberg barnehage. Men forhandlingene i dag omfatter kun våre medlemmer i Norlandia Barnehagene.

Utdanningsforbundet forhandler sammen med Fagforbundet, Delta, Fellesorganisasjonen og Lederne.

Se mer om Spekter og Norlandia her

Se alt om lønnsoppgjøret her