Utdanningsforbundets klimaseminar 2021

Hvordan engasjere oss lokalt og nært og samtidig rette blikket internasjonalt? Velkommen til Utdanningsforbundets klimaseminar 2021!

Samtidig som klimatoppmøtet COP26 avholdes i Glasgow, arrangerer Utdanningsforbundet sitt årlige klimaseminar på Lærernes Hus i Oslo tirsdag 2. november.

Se seminaret om igjen her.

Innslaget fra Ilabekken barnehage måtte stanset grunnet tekniske problemer. Vi anbefaler å se foredraget om igjen her på våre nettsider:

Foredrag fra Ilabekken barnehager

FNs klimarapport, som kom i august, slo fast at noen av klimaendringene som nå er i gang ikke vil være mulig å snu og at de går raskere og blir mer intense enn vi hittil har trodd. På vårt klimaseminar spør vi hva kan vi vente oss og håpe på internasjonalt, og hvordan kan dette adresseres i norske barnehager og klasserom?
Hele seminaret 2.november blir strømmet her, men det er også mulig å delta fysisk på Lærernes hus i Oslo. Seminaret er gratis og åpent for alle.

Program:

• 18:00-18:10 Åpning, Hege E. Valås, nestleder i Utdanningsforbundet
  • 18:10-18:40 Klimakrisen: Hva skjer i naturen, og hvordan kommer vi oss videre herfra? Bjørn Hallvar Samset, Senior Researcher, Cicero Senter for klimaforskning
  • 18:45-19:00 Utdeling av Klimaprisen 2021
  • 19:00-19:40 Naturen - Hvorfor skal vi bry oss? Og hvordan skal vi bry oss? Petter Bøckman og Marianne Guriby, UiO - Naturhistorisk museum
  • 19:40-20:00 Barns filosofiske tilnærminger i et bærekraftsperspektiv – Ståle Eivind Skagen og Geir Valøen, Ilabekken barnehager

Det er ikke nødvendig med påmelding for å følge strømmingen av seminaret, men i år er det plasser også i salen og vil du å delta i Lærernes hus ønsker vi at du melder deg på her

Enkel servering.