Forhandlingene med Norlandia fortsetter, men streikefare i Spekter Helse

Forhandlingene for Utdanningsforbundets medlemmer i Norlandia fortsetter tirsdag 1. juni. Kommer man ikke til enighet, går forhandlingene til siste fase før mekling. Samtidig kan det gå mot streik i Spekters Helse neste uke.

Torsdag denne uken møttes partene til bistandsforhandlinger i Norlandia. Fredag ble man enige om å fortsette forhandlingene tirsdag 1. juni.

Norlandia tilhører område 12 i Spekter. Utdanningsforbundet samarbeider med Fagforbundet, FO, Delta og Lederne i forhandlingene, og legger fram felles krav.

Fare for streik ved sykehusene

Unio har i dag varslet at det vil bli streik i Spekter Helse (område 10 og 13) dersom partene ikke kommer til enighet innen fristen midnatt torsdag 3. mai. Det kan derfor være streik i Spekter Helse fra og med fredag 4. juni.

Utdanningsforbundet har varslet at vi tar ut tre medlemmer i det første uttaket.

Se mer om tariffområdet Spekter her