Video: Se seminaret om fagfornyelsen i norsk

Utdanningsforbundets seminar om fagfornyelsen og norskfaget, Stavanger.

I går ble siste utkast til kjerneelementene for fagene i grunnskolen og videregående publisert. I dag kan du se debatten om norskfaget fra Stavanger

Publisert 07.03.2018 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Utdanningsforbundet arrangerer fremover en rekke seminarer i forbindelse med fagfornyelsen. Alle seminarene er åpne for alle, og kan også følges direkte på våre nettsider, eller via Facebook.

Se oversikten over våre seminarer her.

Se seminaret om fagfornyelsen i norsk

Foredrag og debatt

I går ble siste utkast til kjerneelementene for fagene i grunnskolen og videregående publisert på Udirs nettsider. Kjerneelementene er det elevene må lære for å kunne mestre og anvende faget, det mest betydningsfulle faglige innholdet elevene skal arbeide med i opplæringen. I dag (onsdag 7. mars) er det så duket for debatt om norskfaget i Stavanger.

* Ingeborg Tyse innleder og forteller om fagfornyelsen
* Roar Ulvestad orienterer fra kjerneelementgruppen for norskfaget
* Bjørg Odland, Marie Hidle og Ingrid Fiskaa kommenterer høringsforslaget

Seminaret vil vises i sin helhet på stream, og det blir også lagt ut opptak av alle innslagene i ettertid.

Les mer om fornyelsen av læreplanverket

Våre ressurser til arbeid med fagfornyelsen