3:3 liste (tre-punkt-tre liste)

Denne brosjyren er nå erstattet med "Del din mening med oss!". Den er videreutviklet i varianter for de ulike medlemsgruppene. Brosjyrene er ment å være en "icebreaker" for tillitsvalgte til å kunne snakke om medlemskap, styrke engasjement og vise seg fram som tillitsvalgt.

Brosjyren er nå oppdatert og finnes i flere varianter for de ulike medlemsgruppene:

Alle variantene finnes på både bokmål, nynorsk, nordsamisk, sørsamisk, lulesamisk og kvensk.

Slik kan du bruke brosjyren:

• Del ut brosjyren til medlemmer for å få en oversikt over hva som er verdt å kjempe for å beholde og hva som bør endres på.
  • Brosjyren er en "ice breaker" både når du deler den ut og når du henter den inn igjen. Snakk om medlemskapet, hvorfor en er medlem, og hva en kan engasjere seg i.
  • Ved å dele den ut personlig får du samtidig fortalt hvem du er og at du gjør dette som tillitsvalgt på arbeidsplassen.
  • Du kan også dele den ut til de som ikke er medlemmer for å invitere dem til å si sin mening og til å prøve å delta på et klubbmøte. Men legg selvfølgelig mest vekt på medlemmenes tilbakemelding!
  • Du kan også bruke disse som et opplegg til klubbmøte. Skjemaet kan sette ut som bordkort på bordene der du skal ha klubbmøtet. Bruk spørsmålene som utgangspunkt for diskusjon i grupper og/eller plenum for å engasjere klubben i å velge ut prioriterte saker dere vil jobbe for framover.

Hva gjør jeg med tilbakemeldingene fra medlemmene og klubben?

Når du har fått tilbakemeldinger fra klubben, må du vurdere hvilke av sakene det er viktigst å følge opp. Hva er viktig for mange av medlemmene på din arbeidsplass? Er dette en sak det er mulig for dere å påvirke lokalt? Da har du funnet en god sak å jobbe videre med i klubben. Involver klubben i hvordan dere kan jobbe framover. Hvis det er saker som ikke kan løses på arbeidsplassen tar du kontakt med lokallaget for å finne ut hvordan Utdanningsforbundet som organisasjon kan jobbe videre med disse sakene.